allavifina

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Sabine - 26 mars 2013 11:08

Vecka 39 (38+0-38+6)

 

Humör: Känner mig rätt så pigg, glad och lugn. Tänk hur ens humör kan skilja på bara några dagar! Efter trippen till Gekås i torsdags så känner jag mig mkt bättre. Fick liksom köpt de sista till bebis och de var väl de som låg och gnagde och gjorde mig deppig och på så dåligt humör, att jag inte hade allt klart liksom. Nu är det bara amningsbhar jag måste skaffa och något linne. Sen får bebis komma:)

Cravings: Choklad och mjölk. Nyttigt... eller nja. Men de är liksom lite på kvällen sen är det bra. För övrigt har jag blivit sugen på kyckling. Gärna kall kyckling och avokado. Mums! Ska koka lite ris och sen ta kycklingen som blev över sen i söndags och blanda med avokado:) Barnen här är ju helt tokiga i avokado så jag får ju knappt något själv tyvärr:P

Besvär: Denna veckan sover jag som en prinsessa! Vaknar inte ens och behöver gå upp och kissa:) Lite halsbränna hade jag igår kväll. Förutom hemska förvärkar så mår jag kanon!

Vikt: 78.8 kg nu, gått ner 400 gram på en vecka, Plus 14,4 sen jag blev gravid. Verkar vara så att vikten stannat av här. Äter liksom lite hela tiden för jag upplever att jag är mer hungrig nu men ändå så går jag inte upp. Ska tillägga att jag rör mig inte heller speciellt mkt. Promenader blir det om någon dag när jag känner att bebis har klartecken att komma:)

 

Jag inbillar mig att magen sjunkit lite. Vad tycker ni? Jag tror inte bebisen är fixerad, iaf inte helt. Men längre ner har hen nu lagt sig, det ilar mellan benen om jag slappnar av när jag står upprätt. Så gjorde det inte innan helgen.

 

 

 

Av Sabine - 26 mars 2013 07:13

Nu börjar jag räkna ner till bf:)
Dessa dagarna kommer nog gå fort tro jag, iaf nu över påsk då Fredrik är hemma:)

Hur jag mår? Kanon! Ja fast idag är jag rätt så trött. Somnade inte förens efter 01 och har sovit för lite. Har sån mysig bakishuvudvärk som jag får när jag inte fått sova tillräckligt. Med bortsett från de mår jag jättebra:)

Förvärkar har jag kvar men de har inte varit regelbundna. Igår rörde jag mig ändå lite men blev inte mkt mer för de.

Ska lägga upp era gissningar i ett senare inlägg:)

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards