allavifina

Alla inlägg under september 2013

Av Sabine - 26 september 2013 18:30

Sitter i bilen på väg hem från falkenberg.
Varit nere en sväng på lindex och köpt en klänning som varken fanns i stan eller online. Var tvungen att ha den, ni vet ett sånt plagg man provar och sen inte köper men sen kan man inte sluta tänka på det;)
Provade klänningen i Kungsbacka för några veckor sedan men den fanns bara i M och på Lindex så är allt lite större så hade behövt S men den fanns ju inte:(

Nu har jag iaf klänningen i min ägo & jag är så glad:) synd att de inte går att lägga in bilder här:(

Sen att det är torsdag & underbara fredag imorgon gör mig bara ännu gladare!

Av Sabine - 22 september 2013 06:31

Igår steg Fredrik upp 5:20 med Hugo. Jag och Måns gick upp kl 6. Underbart med tidiga mornar...eller inte.

Idag ville Hugo med upp runt 5. Han fick gå upp själv. Givetvis somnade inte jag om utan låg och lyssnade på han. 5:45 gick jag och Måns upp.

Så nu har vi tittat på Nanny Fran. Ochvlite reklam. Bilar & vovve reklam.

Igår var vi på Ikea och köpte en ny stol till barnen. Ett täcke och en gryta. Sen lite annst småplock. Idag hade vi tänkt åka till skogen och plocka svamp. Men det ska tydligen regna och blåsa så vi får väl se hur det blir med den saken.

Av Sabine - 8 september 2013 10:42

Jisses vilken intensiv vecka vi har haft. Inskolning på dagis för Hugo, har gått jättebra! Inte lika bra som Alice inskolning förra hösten, men hon var ju 8 månader äldre när hon skolades in så det har ju betydelse. Att lämna Alice nu på dagis var inge problem alls:)

I måndags var jag med Hugo hela dagen, från 9-12:15:) Sen kom Fredrik med Måns & så hämtade vi Alice och tog en tur till Gekås, var knappt något folk! Helt underbart!

På tisdagen så var jag också med Hugo hela tiden. Fredriks & Måns kom och hämtade oss och sen hämtade vi Alice. Därefter åkte Fredrik och jobbade och vi gick till stan. Alice började bråka om att hon inte skulle hålla i vagnen utan springa framför vagnen.. så vi gick hem ist för att uträtta de vi skulle. Jag dealar inte om våra "regler", när vi går på stan ska hon hålla antingen i min hand eller i vagnen. Hon skrek heeeela vägen och tillslut så svimmade hon. Måste ha varit pga att hon skrek och var så arg. Var jäkligt läskigt att se.. men Fredrik tog henne till vc och det var ingen fara med henne, trots att hon slog i bakhuvudet i asfalten.

Onsdagen så var jag med Hugo 8:45 till 10:15, sen när Hugos avdelning gick ut på gården så vinkade jag hejdå och han sa inte ett ljud utan vinkade bara lite snabbt:) tanken var att han skulle bara vara ute utan mig och att jag skulle vara med vid lunchen efter dem kommit in. Men en fröken kom och sa att det går så bra så du kan komma tillbaka efter lunch istället:) så jag gick hem och hämtade Fredrik & Måns och så gick vi en promenad innan vi hämtade barnen:) Det hade gått jättebra för Hugo att vara utan mig:)
Alice började klaga på halsont på onsdag eftermiddag och plötsligt blev hon genomförkyld.

På torsdagen fick Alice vara hemma från dagis för hon hade feber och var snorig. Jag och Hugo gick iaf till dagis för han visade inga tecken på att vara påväg att bli sjuk.
Jag var med Hugo hela dagen på torsdagen, det var planering för Hugos vanliga fröknar så då tyckte dem inte att jag skulle lämna Hugo själv med nya fröknar. Men när vi gick ut på gården så tog han och gick iväg med en ny fröken utan problem:)
Efter dagis var det dags för bvc. Alice fick vara hos farmor medan jag, Fredrik, Hugo och Måns åkte ner. Måns skulle ha 5 månaders vaccinationen och Hugo skulle ha sin tvåårs koll. 7,4 kg & 64 cm lång var Måns. 11,5 kg & 89 cm lång var Hugo.
Vaccinationen gick bra!
Därefter åkte vi till coop och handlade. Där stod den en kvinna i ett sånt där "provapåstånd" och bjöd på Arlas mjukglass som man kan göra själv. Funderade om vi skulle köpt men jag tyckte det verkade så omständigt utan en sån där glassmaskin så vi brydde oss inte om det.
Komiskt nog hade jag sen fått ett mail från Arla där de skrev att jag hade vunnit en glassmaskin och tre valfria smaker i en tävling jag deltog i för ett tag sedan! :D
Lite kul:) jag måste börja tävla mer! Jag brukar vinna hehe:)

Fredag var sista dagen för inskolning och jag lämnade Hugo strax efter 9. Han ville inte gå in så jag satt med en stund så han kom in i leken. Sen vinkade vi hejdå och jag rörde mig mot dörren. Han sprang efter och var lite orolig och hade helst velat följa med. Men de gick snabbt, vi kramades och en fröken lyfte upp han och vände på klacken och då såg jag att han pekade på vad han ville göra så han hann aldrig börja gråta:)
Alice var bättre men de ska ju ha en feberfri dag innan de är välkomna tillbaka till dagis så hon var hemma i fredags med. Vi (jag, Fredrik, Måns & Alice) till stan, Alice åkte vagn såklart:) köpte halstabletter för nu började jag få ont i halsen.. sen köpte vi lite fika och gick ner till havet och fikade lite & matade ankan. Sen till dagis och hämtade Hugo, det hade gått kanonbra!

Hem och gosa ner sig i soffan, sen blev jag & Hugo dåliga under kvällen. Måns hade med feber men det kan mkt väl vara pga vaccinet.

Hela lördagen (igår) låg vi på soffan med feber. Idag mår alla aningen bättre. Men man äe sådär seg och har fortfarande ont i huvudet. Feberfria iaf:)

Vila vila och vila idag så blir det väl dagis imorgon för gänget:)
Få hoppas att Fredrik slipper detta nu bara!

Märket efter vaccinationen, svullet och rött:(

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards