allavifina

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sabine - 31 augusti 2012 10:41

Fredag igen då. Trots att vi spenderat mesta tiden av veckan inne och glott och segat dunderförkylda så har tiden gått fort.


Idag hade jag tänkt att vi skulle gå ut, har en massa ärenden på stan. Hugo behöver skor och mössa och Alice behöver med en mössa och någon fleecejacka. Jag tycker alltid de är lika knepigt att köpa kläder inför höst och vinter. Jag köper alltid för mkt. Så iår har jag köpt en fodrad regnjacka till bägge, fodrade överdragsbyxor till bägge, ofodrade regnkläder till Alice. Alice har en tunnare höstjacka och sen tänkte jag att hon kan ju ha sin fodrade regnjacka som jacka med. Så köper nog ingen vidare höstjacka till henne utan köper en vinterjacka sen och en overall. Samma till Hugo, han få ha sin fodrade regnjacka och sen får han ha Alice vinteroverall och vinterjacka. Så glad att jag inte sålde hennes overall eller hennes jacka! Vinteroverallen är vinröd och jackan är röd, en färg jag tycker är neutral och passar båda könen:)

Hugo behöver gummistövlar och regnkläder tro jag. Iaf regnbyxor så han kan vara ute och leka när de är är blött.


Kanske ska gå upp på vinden och kika igenom utekläderna och se om inte Alice har ett par regnbyxor i storlek 80-86.. Tveksamt iofs... hon hade 80-86 redan i augusti/september. Tro jag köpte 92 till henne när hon var 1 år där i oktober. Hugo är ju mycket mindre än Alice så han kan ju knappt ha 86. Åh suck dessa kläder! 



Idag börjar allt slem lossna för mig, hostar och fräser...  Alice lika så..

Hugo rinner de mest genom näsan.. Måtte allt vara väck till måndag! Känns inte kul att komma snoriga till första dagen på dagis  


Nu ska jag förbereda tidig lunch (rester från igår) sen ska vi till stan. Hugo sover nu och har sovit nästan en timma så då kommer han vilja sova lite senare än 13 så då hinner vi prova skor och sånt innan han vill sova:)

Av Sabine - 29 augusti 2012 07:56

Gäsp och gnöl & gnäll.
Hugo är jättegnällg.. trött tror jag. Han skulle ju tvnget upp strax efter 6.
Snorig är han med med men han hade ingen feber idag iaf.

Nu kom Alice upp och för henne verkar de som nästäppan börjat släppa:)
Bara min huvudvärk som envist hänger kvar, samt att jag är lite snorig med. Få nog bli en vilodag idag så är vi kanske helt bra tills imon:)

Skulle verkligen behöva städa, ungarna har dragit fram alla leksaker de äger nu under dagarna vi varit sjuka. De har plockat fram och jag har varit så tät i näsan att jag har inte kunnat böja mig och ta undan allt:P dammsuga skulle jag nog orka men allt på golvet som ska tas upp först.. de orkar jag inte:/
Hugo kan man be städa och han gör de men inte Alice, de går ibland men hon är nog inte på städhumör nu;)

Av Sabine - 28 augusti 2012 22:44

Hejsan!
Idag var vi bättre från förkylningen. Dock långt ifrån friska och vi borde hållt oss hemma.. men vi var tvugna att åka till Gekås nu innan Alice börjar på dagis på måndag. Vi kan ju inte köra med våran bil så fick låna farmor och farfars, och idag passade dom bäst så de fick gå.

Alice och jag tog bussen vid 13:27.
Spännande då Alice aldrig åkt buss innan, ja jo när hon var bebis då men de minns hon ju ej. De var kul typ 10 min sen började hon sucka och stånka och ville att vi skulle vara framme. Jag satt och höll i en påse, ifall åksjukan skulle dyka upp. Men de var lugnt. Kände lite i magen mot slutet av färden bara. Men tanken slog mig att Alice kanske skulle bli åksjuk, de är ju skillnad på att åka bil och åka buss. Men hon sa inget och jag nämnde inget heller.
Färden tog ca 40 min och de var 30 minuter för mkt tyckte Alice som var glad att få kliva av tillslut:)

Först kollade vi på skor inne på Skoboo, hittade inget alls.
Sen gick vi in på Gekås och plockade till oss sånt där tråkigt som aluminiumfolie, tops, tvål etc. Det var jättelite folk, vilket var så gött!

Vi var fikasugna så innan den seriösa shoppingen började tog vi oss lite kakor och kaffe uppe på kaffebaren.
Därefter ville Alice sova, så hon la sig tillrätta i sin vagn (som jag övervägt att lämna hemma först men ångrade mig då de skulle blivit lite väl mkt gåande för Alice nu när hon är förkyld).

Hon sov lite mer än en timma och under den tiden hann Fredrik sluta jobbet, jag kolla igenon hela damavdelningen 3 ggr och sedan sätta mig och vila på en bänk i 15 min medan jag väntade på Fredrik. Han hann komma och möta mig och jag hann plocka till mig jättemycket kläder åt Alice uppe på barnavdelning. Sen vaknade hon :)
Hon fick prova mkt kläder! Hittade lite grann iaf. Hugo fick med lite, han får prova de imorgon så hoppas de pasar!

Kvällsmat i form av baguetter och kakor blev de sen.
Plockade till mig en snygg jacka och gardiner samt en mössa! Älskar de nya utbudet på damavdelningen! Äntligen har jag börjat hitta fina kläder där:)
Och wow vilka snygga gardiner jag hittade!! :D

Hem blev de inte av fören vd 20 när de stängde, fy f*n va dåligt jag mådde då! Så snorig och hostig och huvudet bultade.. mår fortfarande dåligt:( hoppas inte denna turen till Gekås gör oss sämre nu:/

Hemma runt 21 och då möttes vi av en trött liten kille nere hos farmor och farfar<3
Barnen somnade på 2 sekunder när vi kom upp, bägge två var verkligen trötta!

Nu har vi ätit lite macka och druckit lite mjölk här, hopp i säng här med:)
Jag tror nog både jag och Fredrik kommer slockna på 2 sekunder också;)

Av Sabine - 27 augusti 2012 07:17

Igår låg jag utslagen hela dagen..
Hade glömt hur jobbigt det är att vara sjuk samt att sjuka barn inte är speciellt lugna och stilla..
Sån tur att de var söndag igår så Fredrik var hemma och tog hand om barnen, och mig.

Hur vi ska överleva idag vet jag icke.
Jag mår dock bättre, och jag har inte ens tagit någon ipren eller alvedon än:)

Nu är syskonen igång här och bråkar. Ett tecken på att de mår bättre kanske? :)

Förhoppningsvis är vi bra tills imon, iaf så vi inte mår dåligt. Snor och hosta kan man ju dras med länge.

Av Sabine - 26 augusti 2012 11:06

Igår på kvällen blev Alice snorig och Hugo gnällig. Sen blev jag varm och fick ont i halsen. 21:00 somnade jag till filmen så då stängde vi av och sov till 21:30 på soffan, sen kröp vi och la oss.

Vid 22:30 vaknade Hugo och skrek och fick vällng.
Vid 00:30 vaknade Hugo igen och skrek som en besatt... fick mer välling.

Vid 01:15 vaknade jag av att de var så sjukt varmt, gick och öppnade ballkongdörren. Somnade och sov till 03:00. Då vaknade jag ur min dröm av åskan. I min dröm var jag i ett gammalt hus på landet. Fredrik skulle iväg till jobbet och lämnade mig där. Då öppnade himlen sig och regnet lät såå högt så jag hörde inte Fredrik ropa hejdå. Sen började de åska och blixtra som bara den! Och de var de jag vaknade av.
Jag, Fredrik och Hugo vaknade samtidigt så vi gick upp och bytte blöja och gav Hugo lite ipren. Sen satte vi oss i soffan och kollade lite på åskan. Hela himlen sken upp av alla blixtar, imponerande verkligen! Hugo tyckte med de:)
Jag gjorde lite the eftersom jag hade så ont i halsen och de andra gick och la sig. Jag satt nog uppe en timma innan jag gick och la mig. Tro klockan var 04:45 då.

Hugo vägrade somna och höll på att snurra och yla till och från fram till 05:20..
Vid 05:45 vaknade Alice.. dock inte av åskan utan av att hon var snorig.
Hon somnade om snabbt men vaknade igen vid 06:30 och ville upp. Då vaknade Hugo med så Fredrik var snäll och gick upp med dom så jag fick sova lite.
En timma sov jag sen vaknade jag av åskan:/

Vid 8:00 gick jag upp och då hade Fredrik använt jästen som blivit över då jag bakade härom dagen och bakat frallor:)

Idag har Hugo feber och är gnällig, Alice nyser och snoret rinner som en kran medan jag har så ont i huvudet, bihålorna och halsen:(
Bara Fredrik som mår bra, han var lite snorig härom dagen så de är la vi andras tur nu..

Kan tillägga att jag är rätt så trött nu..

Av Sabine - 24 augusti 2012 08:01

Denna veckan har verkligen susat förbi! Jag kan knappt förstå att de redan är fredag:) Men fredagen är så välkommen så!

Nu sittet jag i lugn och ro och äter frukost. Hugo har redan ätit sin gröt och lite macka, han vaknade vid halv 7 idag så han var hungrig tidigt. Alice har percis kommit upp och sart sig vid tvn. Hon vill inte äta så nyvaken så här sittet jag själv. Nu kom Hugo smackandes med en gryta, jag vet inte vad han hade lagat för något man smaka skulle jag iaf:)

Nu strax ska ungarna få bada sen får vi se vad vi hittar på. Kanske bara sätter på en film och börjar fredagsmyset redan nu:)

Av Sabine - 22 augusti 2012 20:05

Jag har verkligen inte haft tid eller ork till att blogga nu. Bråkiga barn på dagarna och varmt och jävligt på nätterna, knappt suttit ner idag eller sovit bra de senaste nätterna. Jag längtar så till kylan så man slipper denna klibbiga värmen.

Idag kom våra förlovningsringar!
Så nu är vi förlovade inte bara i ord utan med ringar:)
Jättefina mörkt grått titan, så snyggt!

Nu ska vi strax göra banan i ugnen med choklad och ha lite glass till de:)

Av Sabine - 20 augusti 2012 20:02

Idag fyller Fredrik år, 26 hela år:)

Och vi har inte firat på något speciellt sätt. Ätit supergod kycklingtacos, som födelsedagsbarnet önskat och nu ska vi vuxna snart trycka i oss lite glass och annat gott:)
Fredrik var nöjd med sina paket, blev presentkort på Gekås och hemmakväll:)

Bifogar en bild på när jag har en mimdre matkoma nyss;)

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards