allavifina

Alla inlägg under augusti 2013

Av Sabine - 30 augusti 2013 12:45

Här går allt undan! Var ett tag sedan jag skrev. Oftast fungerar inte appen på mobilen så därför blir det inte så mkt bloggande från mobilen. Finns på instagram, binebiin så bara bevaka mig där annars:)


Allt rullar på galant! Nästa vecka börjar inskolningen för Hugo, Alice behöver ju inte precis skolas in igen. Vi var på dagis härom dagen och hälsade på, gick kanon! Alice stack iväg och lekte med sin vän och Hugo gick och lekte med alla leksaker och kikade efter mig kanske två ggr på en timme;) Vi var ute och jag hälsade på alla barnen och fröknarna. Var kul att se alla igen! Ingen kände igen mig först pga att jag klippt av mig allt håret hehe;) 


Kommer bli så konstigt att bara ha Måns hemma på förmiddagarna.. Men jag har faktiskt tänkt att jag ska börja gå i ur och skur, lämna A & H 8:45 och sen gå en rejäl sväng. Måste få igång kondisen och börja bränna lite fläsk. Har gått upp en hel del. Tänkte iaf gå ner 10 kg, på lång sikt. Behöver inte ske innan ett visst datum. Eller ja innan Måns blir 1 år kan ju vara ok :) 


Just nu har jag den berömda "egentiden". Alice gick ner till Farmor för hennes kusin var där & dom skulle leka lite. Hugo ligger och sover och Måns somnade han med, i sin vagga (otroligt!). Så jag sitter ner för en gångs skull, skulle väl egentligen kunna göra lite nytta och börja med kvällsmaten men efter att ha vikt tvätt, bytt sängkläder och dammat & dammsugit hela fm så kan jag behöva vila lite:P 


Sen ska vi dra ner till stan och kika lite och möta upp Fredrik som jobbar nere på Borgmästargatan. Om det inte spöregnar då vill säga. 



Av Sabine - 19 augusti 2013 21:58

Dagen före Fredriks födelsedag, här sitter jag i mörkret med Måns i knät och en febrig Hugo snarkandes borta i andra delen av soffan. Oförklarlig feber har han haft sen i lördags, uppåt 40 grader. Imorgon blir det vc om han inte är piggare.
Imorgon blir det även smörgåstårta som jag beställt till älsklings födelsedag:) 27 år blir gamlingen;)

Bifogar lite kort, om det nu fungera...

Av Sabine - 7 augusti 2013 22:14

Jag har skrivit flera inlägg, alla har blivit raderade när jag försökt lägga till bilder:(
Jäkla bloggplatsen! Stort minus för de!

Well iaf. Måndags var bvc, 6810 gram & 63 cm lång var Måns:) han har vuxit om både Alice och Hugo nu! A vägde 6,6 kg och H vägde 6,5 kg vid 4 månader:)

Nästa besök är för både Hugo och Måns. Det är inskolnings veckan för Hugo så förhoppningsvis är Fredrik ledig då så han kan hänga med:) är ju dags för vaccinering av Måns med så då skulle det vara bra att ha med pappan:)

Min träning går väl rätt så bra. Joggade 5 km i söndags, 3,6 km igår och 3 km idag. Träningsvärk i vaderna nu;)
Imorgon ska jag ut och gå med en vän, kan behöva vila mina knän lite från att springa. Jag verkligen älskar sån här träning :)

Nu ska jag gå och lägga mig med iaf en kille:) Fredrik får jag nog inte med mig såhär tidigt:P

Och inga bilder går att lägga in så det blir ett utan:/

Tjing! :)

Av Sabine - 4 augusti 2013 18:11

Nu är årets semester över. 4 veckor går så fort! Har gjort lite småutflykter & varit hemma och haft de gött.
Jag har inte vägt mig på hela Fredriks semester. Jag märker dock på kläder att jag gått upp i vikt. Ska börja ta tag i de nu när vardagen återkommer. Jag tänkte börja springa. Kom nyss hem efter nästan 5 km jogging. Ska duscha med Måns och sen lägga Alice och Hugo. Därefter blir det en sista myskväll för mig och älskling med hämtmat, snacks & öl till True Blood.

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards