allavifina

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Hej igen!

Av Sabine - 8 april 2014 09:56

Var länge sedan jag skrev något, appen har krånglat och jag har haft fullt upp. Knappt haft en lugn stund på flera veckor, vilket har resulterat i hemska stress-migrän attacker:( Nu efter denna helgen så bör allt lugna ner sig lite. 


Veckans projekt är att ta ner allt som ska säljas på barnmarknaden på lördag, kolla efter fläckar/hål och märka upp allt. Det tar sin lilla tid, har tre sopsäckar med kläder och hann väl med 1/5 av en säck igår på drygt 2 timmar. Ska strax fortsätta med det tänkte jag så jag hinner klart tills fredag då det ska lämnas in.



Sitter här med träningsvärk, i rumpa och armar/bröst efter skivstången igår. La på mera vikt på benen och det gjorde mig helt jäkla slut under hela passet. Bra träning är det iaf:) 

Ikväll blir det ett boxpass med Malin. Imorgon blir det vilodag. Torsdag funderar jag på core eller indoor walking. Fredag blir det indoorwalking och på söndag funderar jag på TRX. Känns som jag kommer vara rätt så slut söndagkväll ;) 


4 kg kvar till min målvikt. Står still nu. Tappat upp till 8 cm runt magen iaf och det är ju inte illa det iaf:) 


Nu mera har vi en 1 åring här hemma, Måns fyllde 1 år nu 2/4. Kom på att jag fortfarande inte delat med mig av en förlossningsberättelse. Kan säga att det tog lång tid för mig att bearbeta hans förlossning. Den var jobbig. De kom inte igång (fick dropp tillslut) och hans puls gick ner. Han föddes med navelsträngen runt halsen vilket förklarade saken. Jag tyckte det var en fruktansvärd upplevelse och trodde han skulle dö. Nu i efterhand vet jag att det var en lång bit dit, ingen sugklocka eller tång, det var inte heller prat om ks. Men att ha en barnläkare och 4 barnmorskor där när han föddes samt två blodprov på Måns i magen så skrämde det upp mig rejält. Även han är född helt utan bedövning för övrigt. Så det är jag glad att jag fixade utan varken lustgas eller annat. Jag är en jävel på detta med att föda barn helt klart! Nu gör jag dock aldrig om det. Det kände jag direkt när han kommit ut, jag vågar inte för det är så mkt som kan gå fel faktiskt. Nu har jag tre underbara kottar och det räcker gott och väl<3



Nepp nu ska jag väl ta och göra lite nytta;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabine - 25 augusti 2015 19:20


De är sällan jag ägnar en tanke åt att jag faktiskt har en blogg. De är ju rätt så meningslöst då jag varken tjärnar pengar på den eller känner att jag har mycket att ventilera om. Men de är ju alltid roligt att dela med sig av sina tankar & fun...

Av Sabine - 23 februari 2015 07:01

Gomorrn! Helgen har gått så fort! Eller de senaste två veckorna har bara rusat förbi. Tycker en dag har för få timmar:/    Förra helgen var jag och Fredrik iväg i Gbg och gick på bio & sov på hotel med våra vänner M & P.  De var jättetrevligt...

Av Sabine - 13 februari 2015 07:35

Hello! Ja jisses va tiden går! Borde skriva en rad eller två, om vad som händer eller så.    Händer dock inte så mycket just nu, barnen växer, vi jobbar, vi tränar.  Dagarna rullar på, av ren rutin. Jag både hatar det & älskar de.  Jag avsk...

Av Sabine - 29 augusti 2014 08:48

Nu har det varit tyst länge, men som skrivet innan-jag har inte tid & appen krånglar jämt så från mobilen kan man inte skriva nu mera heller=/   Men kan ju köra en liten update för de som är intresserade:)   *Hugo opererade bort halsmandlarna...

Av Sabine - 15 maj 2014 07:12

Dags för en uppdatering! Jag har verkligen inte tid att blogg, har jag kommit på. Mitt liv är som ett rullande schema, jag förstår inte hur det hade gått om jag haft ett jobb att gå till... Då hade jag nog inte hunnit med att äta eller sova;)   ...

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards