allavifina

Alla inlägg under april 2014

Av Sabine - 23 april 2014 08:26

Gomorrn!

Nu var det återigen ett tag sedan jag skrev, fullt upp som vanligt. Hela förra veckan var Måns dålig.. hög feber till och från och massa snor. Under påsken var vi rätt så ok ändå. I söndagskväll hade dock Alice feber. Sen slog det till. Hög feber, hosta deluxe. I två nätter har vi fått passa henne för hon hostar så hon spyr på nätterna. Måns är snorig och hostar med så han klöks men ingen feber. Hugo har ögoninflammation, feber och hosta. Alice sover fortfarande, hon har knappt sovit inatt så som hon hostat:( 

Det verkar vara något som går, på dagis var det flera barn som var hemma sjuka med feber och hosta. Jag har mina hemma hela veckan och så hoppas jag de blir bra tills helgen iaf. 


Jag är så trött på att vara inne med sjuka barn:/ Det har ju varit drygt 20 grader ute och jättegott. Som vanligt när det är bra väder så är någon sjuk. Alltid samma sak. 


Annars förutom sjuka barn så rullar allt på som vanligt. Min träning funkar bra. Jag har varit på något mer trx-pass och värken i händerna blir bättre. Sen ska man ju orka med övningarna också;) Trx är inte enkelt! 

Om jag håller mig frisk blir det iw idag och iw imorgon, på fredag ska jag prova skivstång/intervall, det kommer nog bli tufft! 


Nu ska jag se om mina barn vill ha lite frukost, Måns är ju tillbaka på helamning-IGEN. Varje gång han blir sjuk så slutar han äta och går över till att bara amma. Kan hoppas detta är sista förkylningen nu så han kommer igång med maten igen så vi kan sluta amma nu i vår/sommar.

Igår åt Alice & Hugo knappt något. Chips och saft var de enda de fick ner. Hugo åt någon macka med men Alice ville bara ha lite ost. 



Av Sabine - 15 april 2014 10:46

Hello! Nu var det väl ett par dagar sedan jag skrev. Jag har helt enkelt inte tid. Inte en minut över, har egentligen inte tid nu heller men jag åt en på tok för stor lunch så jag måste smälta maten lite innan jag tar tag i disken:P Så får passa på att skriva lite då. Måns är förkyld, igen. Han var mindre snorig igår men sen så hade han ju feber på kvällen ändå:/ 

När ska dessa förkylningar upphöra?? Alice & Hugo är snoriga och hostar, nässpray får de inte ta längre då vi tagit de så mkt.. inget biter! Men de är feberfria och pigga så jag antar att dom tyvärr kommer vara såna ett tag:/ 


Jag har sån träningsvärk, aldrig haft så här ont i kroppen. Jag får ju aldrig träningsvärk, ytterst sällan iaf. 

I söndags körde jag trx på friskis, var det svåraste jag gjort! Fick kramp i händerna och spenderade nog halva passet med att stå still och gnugga mina händer:/ Ändå hade jag sån galen träningsvärk av de lilla jag utförde=bra träning? Tro, om min kropp orkar, att jag ska prova på ett pass trx på fredag. Jag få se hur det känns i kroppen då. Igår var jag och M på skivstångspasset..kunde knappt göra övningarna fullt ut för musklerna riktigt krampade:/ gjorde så ont! Så inget mer trx på söndagar innan skivstången. Idag är det boxpass... få se hur det går:P Känns rätt så gött att det iaf är vilodag imorgon;) Torsdag övertalade M mig till att hänga med på kettlebell, aldrig provat det. Så jag är dock tveksam till om kroppen kommer gilla trx på fredag;) 


Funderar på om jag skulle ta och köpa mig en skivstång. Kunna göra lite övningar hemma. Är ju roligare att göra övningar som involverar redskap/vikter tycker jag. Jillians träning har jag helt hoppat av, jag gav inte upp- men eftersom jag tränar så mkt på friskis nu så tycker jag det får räcka. Jag kan ju inte träna både morgon och kväll, snacka om träningsvärk då haha!


I påsk har vi inte så mkt planerat. Fredag ska vi till Gekås och trängas med resten av Sverige.. alla ska väl dit då kan tänkas.. Lördag är det familjemys & påskäggsletande:) Annars firar vi inte påsken så med något speciellt, gött att Fredrik får vara långledig iaf:) 


Nepp nu får jag ta och skynda vidare, diska, väcka Måns och ge han lunch sen iväg och hämta på dagis.


Av Sabine - 8 april 2014 09:56

Var länge sedan jag skrev något, appen har krånglat och jag har haft fullt upp. Knappt haft en lugn stund på flera veckor, vilket har resulterat i hemska stress-migrän attacker:( Nu efter denna helgen så bör allt lugna ner sig lite. 


Veckans projekt är att ta ner allt som ska säljas på barnmarknaden på lördag, kolla efter fläckar/hål och märka upp allt. Det tar sin lilla tid, har tre sopsäckar med kläder och hann väl med 1/5 av en säck igår på drygt 2 timmar. Ska strax fortsätta med det tänkte jag så jag hinner klart tills fredag då det ska lämnas in.



Sitter här med träningsvärk, i rumpa och armar/bröst efter skivstången igår. La på mera vikt på benen och det gjorde mig helt jäkla slut under hela passet. Bra träning är det iaf:) 

Ikväll blir det ett boxpass med Malin. Imorgon blir det vilodag. Torsdag funderar jag på core eller indoor walking. Fredag blir det indoorwalking och på söndag funderar jag på TRX. Känns som jag kommer vara rätt så slut söndagkväll ;) 


4 kg kvar till min målvikt. Står still nu. Tappat upp till 8 cm runt magen iaf och det är ju inte illa det iaf:) 


Nu mera har vi en 1 åring här hemma, Måns fyllde 1 år nu 2/4. Kom på att jag fortfarande inte delat med mig av en förlossningsberättelse. Kan säga att det tog lång tid för mig att bearbeta hans förlossning. Den var jobbig. De kom inte igång (fick dropp tillslut) och hans puls gick ner. Han föddes med navelsträngen runt halsen vilket förklarade saken. Jag tyckte det var en fruktansvärd upplevelse och trodde han skulle dö. Nu i efterhand vet jag att det var en lång bit dit, ingen sugklocka eller tång, det var inte heller prat om ks. Men att ha en barnläkare och 4 barnmorskor där när han föddes samt två blodprov på Måns i magen så skrämde det upp mig rejält. Även han är född helt utan bedövning för övrigt. Så det är jag glad att jag fixade utan varken lustgas eller annat. Jag är en jävel på detta med att föda barn helt klart! Nu gör jag dock aldrig om det. Det kände jag direkt när han kommit ut, jag vågar inte för det är så mkt som kan gå fel faktiskt. Nu har jag tre underbara kottar och det räcker gott och väl<3



Nepp nu ska jag väl ta och göra lite nytta;)



Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards