allavifina

Alla inlägg under september 2012

Av Sabine - 21 september 2012 13:47

Hej!

Var ju en evighet sedan jag skrev här, men tiden räcker inte till.

Inte ens nu när jag har appen och enkelt kan blogga från mobilen så har jag inte tid.

Och de gör inget:) Jag har helt enkelt inte kommit in i bloggandet så som de var innan för flera år sedan när jag väntade Alice. Eller ja jag var la duktig på att blogga för bara 1 år sedan. Jag kanske kommer bli en aktiv bloggare längre fram, men inte nu iaf=)


Idag har jag vikt tvätt, plockat in tvätt, bytt sängkläder i Alice rum,dammat och dammsugit, haft sångstund med barnen, kollat på en Dora film, sovit en stund med Hugo på magen, ätit mat som Fredrik var hemma och lagade, diskat lite, spanat på olika virkmönster.


Nu strax ska vi knata ner till stan och köpa lite kläder, om vi hittar något. Alice behöver lite jeans/byxor och jag behöver lite enkla t-shirts. De har regnat precis hela dagen, och de fortsätter ösa ner:(

Men vi måste komma ut lite, barnen klättrar på möblerna och är allmänt uttråkade nu här inne. Skulle kunna lägga dom och sova en stund men vill hellre ha Hugo sovandes i vagnen medan jag och Alice provar lite kläder.

Han är som de flesta killar, allergisk emot klädaffärer  


Äntligen fredag! Ikväll blir de kycklingtacos och familjemys  


Nu lite frukt sen ska vi dra ut i regnet 


Hejhej!  

Av Sabine - 13 september 2012 10:54

 

Hej!

Dagen börjad redan vid 4. Då ville Hugo upp. Jag förstår inte vad de är för period han kommit in i, han skriker på nätterna och är jättebråkig. Igår väckte han alla vid 5 och vi fick gå upp halv 6  

Dock gick vi inte upp vid 4, aldrig i mitt liv att jag att jag tar upp en unge och låter dom vänjas vid att dom får komma upp på nätterna! Nä vi låg kvar och slumrade till 6. Då gick vi upp och strax därefter vaknade Alice med.


Nu kom Hugo med sin ena sko, den vi höll på att leta ihjäl oss efter imorse innan vi skulle gå och lämna Alice på dagis. Han skulle bara sova i vagnen så han fick på sig raggsockar ist. Kunde verkligen inte hitta skon men nu är den funnen, undrar så vad han hade lagt den..


8 km har jag och Hugo gått, varit hemma snart 40 min och har bara segat och ätit lite frukt. Blev så trött efter promenaden idag. Känner att jag behöver mkt socker nu för att väga upp detta, men de vore ju dumt nu när jag ska försöka gå ner något kilo. Kanske en kladdkaka till helgen, de vore inte fel!


Nu snart kommer Fredrik hem och äter lunch med oss, sen bär de av till dagis och hämta en sur Alice.

Jag gillar inte att hämta henne, hon är så sur för att hon måste gå hem  

Varje dag måste jag locka med något för att få hem henne. Idag vet jag inte vad jag kan locka med precis och då blir de knepigt att få hem henne hem utan skrik..

Men hellre att hon inte vill bli hämtad än lämnad. Inga problem alls på dagis, hon bara sticker in och säger knappt hejdå   De har hon inte tid med verkar de som! Det gör mig så glad!

Hon säger att hon älskar sitt dagis och alla barnen och fröknarna, de känns så bra att höra!


Nu tänkte jag antingen leka lite med Hugo eller kika på om jag kan fått iaf mätt och fixat lite med mina kära gardiner som jag tänkt sätta upp i snart 2 veckor. Njaaa tro dom får hänga där till helgen, nåla upp gardiner med Herr Hugo är inte den bästa kombon. De vet jag sen jag la upp mina förra gardiner;)


Tjing!



Av Sabine - 11 september 2012 06:43

Idag vaknade alla vid 6. Att Hugo vaknade var bara bra då han kommer bli trött tidigare och då kan han sova när vi lämnar Alice på dagis vid 8:45.
Att Alice vaknade var mindre bra, hon behöver ju sova så hon orkar leka på dagis:)

Det går så bra på dagis! Igår var hon där från 8:45 till 12:30 och de hade gått superbra:) känns skönt för oss alla att hon älskar dagis så mkt:)

Nu hinner jag inte skriva mer, ska dricka mitt kaffe och mysa med Alice innan frukost :)

Av Sabine - 7 september 2012 20:05

Trots att vi bara haft inskolning på fm så har hela dagarna gått åt.
Hämtat en övertrött Alice runt 11:20-12:30 varje dag hela veckan, hem och sova sen har Fredrik kommit hem och vi har lagat mat och sen är dagen över.. typ. Inskolningen har gått jättebra! På måndag ska hon vara där helt själv i över 3 timmar. Men jag tror ändå hon kommer tycka de är för kort tid och inte vilja följa med mig hem. Nästan fått släpa henne hem nu varje dag. Hon sa igår "jag älskar mitt dagis jag vill alltid vara där" och de känns skönt att höra:) värre är de ju sen att hon blir så sur och arg när jag kommer och ska hämta henne. Hon är sur hela vägen hem och även en bra stund hemma sen så surar hon. Men hellre de än att hon hade varit ledsen när jag lämnat henne och inte velat vara på dagis!

Knappt hunnit med något alls i veckan.
Så min tanke var att jag skulle sy upp gardiner och packa ihop sommarkläderna i helgen. Få se hur de blir med den saken.. Fredrik har börjat snora och nysa idag, och Hugo har börjar snora och hosta ikv:(
Men tänker inte ta ut något i förskott!
Vi kan och vi får inte bli förkylda nu igen!

Av Sabine - 4 september 2012 21:43

Här ligger jag på soffan och lyssnar på hur höstvindarna blåser i träden utanför. Nu är snart den mörka, kalla och blöta hösten här. Men den har sin charm den med! :)

Tänkte bara skriva en rad och tala om att allt är bra:) Att blogga har inte varit prio 1 nu när vi har varit så upptagna..
Alice började på dagis i måndags och inskolningen går galant!! Jag är så stolt över henne:)

Nu ska jag nog gå och lägga mig, upp vid 6 imorgon som vanligt:)

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards