allavifina

Alla inlägg under april 2013

Av Sabine - 22 april 2013 18:53

Nu har alla haft en dos magsjuka..
Alice började onsdag kväll med att spy som en fontän.. sen fick hon feber och mådde inte alls bra. På torsdagen där låg hon mest och sov men varken spya eller diarré.
På fredag var hon typ bra och vi tänkte att de var en sån där mild magsjuka hon fått igen.

På lördagem när vi kom från stan hade hon feber och diarré men hon mådde rätt så bra. Natten mellan lör-söndag så spyr Fredrik. Jag trodde fan han skulle dö som han spydde. Sen följde de feber och frossa för hans del.
Igår hade Hugo feber så vi bara gick och väntade på att han skulle spy men de hände aldrig något. Idag när jag vaknade kände jag mig skum i magen. Sen var de min tur med tydligen..
Hugo har hög feber idag, han är sååå dålig:(
Nyss spydde han med, förmodligen för att han har så hög feber.

Fan va jag hatar detta! Tur är att vi nästan alltid får de så här, en av oss blir sjuk först och sen dröjer de någon dag till en till däckar och så vidare. Oftast blir jag sjuk sist, och får de nästan alltid mildast.

Ska inte ropa hej än, jag kanske får de värst nu...

Av Sabine - 19 april 2013 07:38

De märks att Alice är frisk... hon och Hugo är redan igång och bråkar. Igår var de sååå lugnt när hon låg på soffan och var sjuk. Idag är hon helt återställd tydligen så som hon röjjer...
48 timmar efter sista tecknet på magsjuka ska man ju hålla sig inne så de får vi ju göra. Inte för att vi skulle hinna gå ut idag, har en Måns i knät som jag inte kommer få lägga ner på ett par timmar, inte så lätt att duscha med han i bärsjalen;)
Tvätten ska vikas och läggas in, sängkläderna ska bytas och det ska dammas och dammsugas. Under tiden jag gör de ska jag hålla reda på 3 barn:)
Men de ska vi väl hinna tills 16 då pappa slutar jobbet:)

Sen är det helg <3

Av Sabine - 18 april 2013 13:42

Att blogga är verkligen inte prio 1 nu som mammaledig med tre barn :)
Sen fungerar sällan bloggplatsens app så de gör ju de hela svårare.

Men nu medan de är lugnt 5 min här ska jag passa på att skriva ett litet inlägg nu tänkte jag.

En magsjuk Alice som faktiskt är förvånansvärt pigg ligger på soffan och Hugo sitter jämte och tittar på prinsessan och grodan.
Måns ligger som vanligt vid mitt bröst. Vansinnig är han då de kommer mjölk och han är mätt..han vill använda mig som napp men de går ju inte så bra. Jag har inte lagt så mkt energi på att försöka med napp till han faktiskt. Han klöks så fort man stoppar in nappen liksom. Så tills vidare få jag agera napp. Till slut somnar han alltid:)

Fredrik är iväg på begravning av hans faster som hastigt gick bort nyligen:/
Alice förstår inte riktigt, hon började gråta här när jag berättade att pappa var på begravning för hon trodde att det var han som var död:( jobbigt de där med döden och förklara de för en 3,5 åring.

Nu ska jag sätta mig tillrätta och vila en stund. Har haft Måns uppe inatt med magont:/

Av Sabine - 14 april 2013 21:27

Ikväll har Fredrik gjort Ananaspaj. Jag gillar inte precis ananas och var väldigt skeptisk men den var jättegod!!

Så en bit ananaspaj med vaniljglass avnjuter vi nu till starwars, mysmys! :)

Av Sabine - 11 april 2013 14:10

Har verkligen ingen koll på tid och rum!
Men torsdag var de tydligen idag:)

Vi njuter av att vara hemma tillsammans, barnen är vildare än vanligt och bråken har aldrig varit så här många. Trots de känns allt helt okej. Hade inte räknat med att Hugo skulle ta detta med att få en lillebror så hårt. Han är vansinnig på mig så fort jag tar upp Måns. Alice bråkar väldig mycket med. Hon skriker och vrålar nästan jämt, eller så fort hon inte får som hon vill. Hon har aldrig protesterat så här innan.

Men snart har nog allt lugnat sig:)
Vi hoppas det iaf!

Måns är den enda som är lugn och snäll, han är mest nöjd hela tiden:) det är iaf skönt:)

Av Sabine - 9 april 2013 17:50

Tiden går verkligen superfort!
Idag blir Måns redan en hel vecka!

Om en timma är han född, denna förtjusande lille kille!

3130 gram vägde han nyfödd och i torsdags 3010 gram. Idag var vi på bvc och nu väger han 3350 gram:) Ändå väger han mindre än vad både Alice och Hugo gjorde som nyfödda. Han är vår lilla kille:)

Av Sabine - 7 april 2013 12:00

Måns på webbisar hittar ni här



Av Sabine - 6 april 2013 13:18

Vi är inne i den där okända bebisbubblan. Då man inte vet vad det är för veckodag och vad klockan är vet man knappt heller:)


  

Vi kom hem i torsdags och vi njuter för fullt av vår fina lilla kille! Världens finaste Måns!


Han är väldigt mammig, har knappt legat själv sen han föddes. Jo han låg ensam rätt så länge i bajan på bb när han var helt ny. Förutom de så går de inte många minuter från de man lagt ner honom tills han ska upp till mig:)


Så nu får jag sluta att skriva, Måns vill upp igen:P


 

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards