allavifina

Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

15 Maj- Hej!

Av Sabine - 15 maj 2014 07:12

Dags för en uppdatering!

Jag har verkligen inte tid att blogg, har jag kommit på. Mitt liv är som ett rullande schema, jag förstår inte hur det hade gått om jag haft ett jobb att gå till... Då hade jag nog inte hunnit med att äta eller sova;)


Ja vad har hänt då.. Vi har varit lite mera sjuka. Fredrik låg nästan en hel vecka med halsont & feber. Barnen har snorat och hostat. En dos magsjuka har vi hunnit med också. En väldigt mild magsjuka, ska man ha magsjuka så ska det vara denna! Alice spydde en gång natten mellan ons-tor. Mådde bra och var glad, hade lite diareé på fredagskvällen. Spydde en gång på lördagskvällen (då hade vi käkat väldigt mkt kakor och godis!!) sen hade hon lite diareé med. Hugo hade diareé på söndagen, pytte lite. Lite i måndags och tisdags. Ingen har sagt att de har ont i magen eller mår illa. Men en vecka har vi hållt oss inne, eller barnen har hållt sig inne.. Det var segt!!! Men tack och lov verkar det som om jag, Måns och Fredrik blir skonade:) *hoppas*



Jag kör på med min träning. Nu har jag kommit in i ett schema, skivstång måndag, box/core tisdag, onsdag hemmaträning med skivstång, torsdag iw, fredag skivstång/intervall, lördag iw, söndag vila. Eventuellt vila lördag och iw söndag. Det där är lite olika:) Jag tycker det är så kul! Och nu funkar det så bra att jag tillhör -dedäravältränadesomintedöravettpass- människorna:) Jag orkar mer, övningarna blir bara enklare och enklare. Känns så kul! Visst vissa pass är jäkligt tuffa som box och skivstång/intervall.

Igår körde jag ju hemmaträning och då körde jag 12 kg på armar & axlar och dryga 20 kg på benen. Jag har ont i hela kroppen idag:) Benen brukar jag inte köra så tungt på! Fredrik fick stå bakom mig och ta stången efter varje set för jag orkade inte lyfta ner den från axlarna tillslut:P

Jag skrattade åt mig själv härom dagen, har tyckt att jag varit så svullen på ena sidan benet strax över knät på sidan. Haft ett blåmärke där. Märkte sen att det var exakt samma på andra sidan benet. Blåmärket försvann men "svullnaden" gick inte ner. Fredrik tyckte nog jag var dum i huvet, det var ju fasen en muskel :P

Nu ska jag bara fixa magrutor med haha!! Lär ju icke hända:P

Tänkte även att jag skulle börja springa lite när vädret blir bättre, hur jag nu ska få tid till de;)

En pulsklocka funderar jag på att skaffa, så jag kan få lite bättre koll på pulsen och min förbränning.


Vad har mer hänt.. Jo vi har nästan slutat amma! Trodde det skulle vara med sorg som jag skriver detta men jag är så glad! Jag har älskat att amma! Jag har ammat alla tre barnen i 31 månader sammanlagt! Måns nu i 13 månader varav typ helamning fram tills året. Helt otroligt hur ens kropp kan förse ett barn med mat! Jag är imponerad:) Men nu vill jag ha tillbaka min kropp och jag tro vi båda skulle må bäst av att sluta amma. Han jagar ju runt efter mig och skriker "tutt tutt" och det stressar mig för han är inte hungrig utan vill gosa och mysa, kan man ge han det utan att amma undrar jag, för jag får alltid ge mig.. Men vi ska verkligen försöka att minska nu fram till 2 juni. Då är han ju 14 månader:) Sen tänkte jag försöka mig på att komma in i lchf-ketos. Nyfiken på vad som händer med kroppen i ketos. Har bara drygt 4 kg kvar till mitt mål så ska väl vara tusan om jag inte lyckas till nyår:P



De nya nu med är att vi håller på att potträna Hugo. Han har länge kissat på toaletten, när man ber han. Men han har vägrat vara utan blöja. Han har ju varit så sjuk med sin feber och andra förkylningar så det har liksom inte passat. Nu vet jag att vi har iaf en vecka på oss till hans feber och vi började i tisdags med att ha kalsong här hemma. Eftersom han ändå skulle vara hemma från dagis hela veckan pga magsjukan så. Det går väl sådär. I tisdags bytte vi kalsonger och duschade av han säkert 10 ggr. Igår bara 2 ggr. Men igår sprang han på toaletten och kissade var 10:e minut. Men han löser det själv, jag får inte hjälpa till alls. Nu ska vi strax ta och äta frukost och klä på oss så nu måste jag ta fajten med att ta av nattblöjan:/


Nu kom Måns här med och vrålar "tutt tutt". Dags att ta fram lite smörgås med andra ord:)


Vill ni ha mer uppdateringar får ni kika in till mig på instagram istället, binebiin heter jag där :)

Tjing!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabine - 25 augusti 2015 19:20


De är sällan jag ägnar en tanke åt att jag faktiskt har en blogg. De är ju rätt så meningslöst då jag varken tjärnar pengar på den eller känner att jag har mycket att ventilera om. Men de är ju alltid roligt att dela med sig av sina tankar & fun...

Av Sabine - 23 februari 2015 07:01

Gomorrn! Helgen har gått så fort! Eller de senaste två veckorna har bara rusat förbi. Tycker en dag har för få timmar:/    Förra helgen var jag och Fredrik iväg i Gbg och gick på bio & sov på hotel med våra vänner M & P.  De var jättetrevligt...

Av Sabine - 13 februari 2015 07:35

Hello! Ja jisses va tiden går! Borde skriva en rad eller två, om vad som händer eller så.    Händer dock inte så mycket just nu, barnen växer, vi jobbar, vi tränar.  Dagarna rullar på, av ren rutin. Jag både hatar det & älskar de.  Jag avsk...

Av Sabine - 29 augusti 2014 08:48

Nu har det varit tyst länge, men som skrivet innan-jag har inte tid & appen krånglar jämt så från mobilen kan man inte skriva nu mera heller=/   Men kan ju köra en liten update för de som är intresserade:)   *Hugo opererade bort halsmandlarna...

Av Sabine - 23 april 2014 08:26

Gomorrn! Nu var det återigen ett tag sedan jag skrev, fullt upp som vanligt. Hela förra veckan var Måns dålig.. hög feber till och från och massa snor. Under påsken var vi rätt så ok ändå. I söndagskväll hade dock Alice feber. Sen slog det till. Hö...

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards