allavifina

Alla inlägg under januari 2013

Av Sabine - 31 januari 2013 12:18

Vi köpte ju en ny dammsugare i lördags, en dammsugare som var godkänd av astma & allergiförbundet. Den renar luften till 99, 95%. Alltså ska den göra nytta här hemma då de är så äckligt dammigt. De kan gå en dag efter jag dammsugit med den gamla dammsugaren och så är de lika dammigt igen:-(

Fredrik dammsög i söndags och idag såg jag att de nästan var lika dammigt som de borde varit en dag efter dammsugning med den gamla. På möblerna då. Såg inga dammråttor komma farandes så som de skulle sett ut efter att inte ha dammsugit med den gamla på 4 dagar. Vilken enorm skillnad! De känns renare luften också!

Nu har jag dammsugit kök, hall och vardagsrum och känner att jag varken orkar eller har lust att städa barnens rum eller vårat rum. De får Fredrik ta ikv ist :-)

Så fräscht de blev här i de andra rummen iaf:-)

Rekommenderar den starkt! Dyr var den inte heller, 1275:- på netonnet. Philips är det som har den, åk å köp:-)

Av Sabine - 31 januari 2013 09:11

Idag vaknade jag med världens huvudvärk:-(
Hugo snorar men är pigg. Alice är genom förkyld:-( hon ville inte ha frukost utan fick lite varmt te med honung. Idag stannar vi inne, blåser storm ute så vet inte ens om jag velat gått ut om vi vatt friska.

Hoppas vi är bra till helgen:-)

Av Sabine - 30 januari 2013 23:01

Idag har vi segat inne hela fm. Alice sov till efter 8, jag ringde dagis och anmälde henne sjuk redan innan 8. Hon behöver ju inte gå dit halvbra bara för att nu när jag ändå är hemma. Hon var dock lika snorig och rosslig som igår.

Vi tog en promenad efter lunch, barnen slocknade sååå gott i vagnen och jag gick så långt jag kände att jag orkade, sen gick vi till garnaffären och köpte garn till bebisens filt. Virkar jag 3 färger varje vecka så hinner den bli klar tills bf, förhoppningsvis:-)

Nu ä det godnatt för mig:-)

Av Sabine - 29 januari 2013 20:25

Vecka 31 (30+0-30+6)

 

Humör: Just nu är jag trött. Den enorma tröttheten tycks bara bli värre och värre. Men hör och häpna, de 3 senaste nätterna har jag sovit som en knockad säl. Jag har sovit sååå gott. Men inte är jag utvilad för de nepp. Skolan känns mindre stressande. Har pratat lite med lärare och rektor och ska försöka dela upp matten på två terminer ist för en och slopa svenskan och religionen. Jag måste bara vänta med att ändra kursfarten så inte de blir en massa krabb med csn. Förvärkarna har även lugnat ner sig, kan allt detta haft med stressen att göra tro? Iaf skönt att de är bättre nu :)

Cravings: Härom dagen köpte Fredrik apelsinjuice till mig, inte alls så gott som jag tyckte de var innan men de är väl de enda jag har för tillfället. Känner inget vidare sug till något nu faktiskt.

Besvär:Som sagt, mår mkt bättre nu! Känner mig endast trött nu. Jag börjar även känna mig trött i kroppen med, stå och gå länge börjar göra ont i ryggen nu.

Roligt: I veckan har de hänt en massa kul! För andra, men jag glädjs ju med dem också :) En släkting, (förmodligen en av de enda rediga jag har kvar) vann en slant på postkodmiljonären (grann yran). Inte helt fel! Sen kom ju en kusin till barnen härom dagen, en födelse är väl verkligen något att glädjas över! :) Och bli "rädd" för, nu har jag ännu mer panik över att vårt troll snart är här haha:P Jag har nog inte fattat de än att jag ska få ett 3:e barn.. Känns overkligt! :)

Vikt: Jag tror vår våg är helt ute och cyklar, från 75.3 till 77,2 på ett dygn... Känns ju helt galet. Iaf vägde jag 76.2 idag. Jag tro inte vågen är redig, vilket är lite trist för nu vet jag ju inte hur mkt den stämmer och när den felat!

+ 11,8 kg sen jag blev gravid iaf om jag ska gå efter de jag vägt tidigare.


 


Nu ska jag gå och lägga mig, är ju en dag imorgon med =)

Av Sabine - 29 januari 2013 07:22

Provar nya mobilen, är inte besviken än iaf:-)

Idag är Alice förkyld, men pigg iaf. Hon får dock vara hemma från dagis idag. Hon sa att hon inte orkade gå och leka men leker redan med Hugo;-)

Av Sabine - 28 januari 2013 21:58

Idag har jag skaffat nytt abonnemang och ny mobil, 449:- kostar den allt som allt. Då ingår fria samtal, sms, mms till alla och 2gb surf från 3. Fredrik tog samma abonnemang men en annan mobil, Sony experia v hette den nog.

Kommer ha samma nummer som alltid =)

Av Sabine - 27 januari 2013 20:32

Idag har jag och Hugo varit en snabb runda på stan och var då inne på apoteket och hämtade ut en babybox=)

I boxen var de 3 tidningar, pappatidningar.. Lite tråkigt att de inte var med någon mammatidning också. Ett paket tuggummi, ett kitt med babyolja och andra babyvårdsprodukter, två nappar från avent=)


Av Sabine - 27 januari 2013 08:38

Igår var vi på Gekås. Var inte alls mkt folk trots lönehelg! Älskar januari på de viset, de är folktomt på Gekås hehe :D

Annars är nog fasen januari den värsta månaden på hela året, kallt och jävligt och man går bara och väntar på värmen och ljuset:) Jag avskyr att vänta haha:P Februari är inte heller så jäkla kul, de är först i slutet på mars som man kan känna att "yes nu snart är det dags för värme & sol" :)


Igår åt vi kinabuffé, satt över en timma och bara gluffsade i oss. När vi sen åkte hem från Gekås fick jag så sjukt ont i magen och började kallsvettas. Åksjuk tänkt jag men jag börjar fundera på om de var något i maten jag inte tålde. Eller matförgiftning. Jag hade sååå ont och fick sitta med en spann en stund hemma, utan att de kom något men jag var såå nära på att spy. Hela natten har jag haft ont i magen, men kommer varken uppifrån eller nerifrån. Sen sparkar en vild bebis och gör saken så mkt värre. Tro jag somnade efter 02 och ändå var jag sååå trött men smärtan gjorde att jag kom inte till ro:/


Nu mår jag lite bättre, känner att jag skulle behöva äta lite och se om jag får ont igen.


Idag är de kalas hos barnens farmor, tyvärr kommer inte Fredriks bror A & fru C då dem ligger på bb med minsta kusinen som kom igår:) Alice förstår inte riktigt grejen märkte jag när vi berättade att E fått en lillebror, men blir roligt att hon får se en liten bebis så hon riktigt förstår hur små de är när de föds:P Tror det kommer göra nytta för henne att förstå sen när vi åker in till förlossningen när de är dags för Puh att födas. Då förstår hon vad som verkligen ska komma haha!



Snacka om att jag får en liten panikkänsla, bara 9 veckor kvar tills vår skrutt kommer och jag känner mig inte alls mentalt förberedd för detta! Jag är riktigt orolig på hur barnen kommer ta de och hur mkt skillnad de är på att ha två (som enligt mig aldrig varit krångligt eller jobbigt) och att få en till. Jag tror man kommer märka att man är en förälder för lite nu. Jag hoppas känslan försvinner och ersätts av en längtan ist:)


Nu ska jag försöka få i mig lite macka.


Tjing!

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards