allavifina

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Sabine - 15 januari 2013 20:35

Vecka 29 (28+0-28+6)


Humör: Just idag har varit åt helvete. Var på bvc och jag tycker vi blev väldigt klumpigt bemötta. Orkar inte ta de nu utan skriver om det imorgon. Humöret annars har väl varit som vanligt, fast tröttare. Kanske behöver jag mera järn? Eller så är det pluggandet som gör mig så trött.

Cravings: Jag har märkt att stress gör mig sockersugen. Så det jag sitter och längtar efter nu är fluffiga bullar, helst semlor. Chokladbollar hade varit gott med, Fredriks då för han gör de bästa! Mitt sockersug är inte så att de duger med vad som helst. Fanns inga semlor när vi var och handlade innan och eftersom att de är just semlor jag vill ha så går de inte att ersätta med annat. Bra de, där vann jag och inte mitt sötsug :)

Besvär:Jadu.. inte så mycket nu faktiskt. Jag mår faktiskt jäkligt bra! Jag har inte ont precis någonstans sådär. Lite jobbigt är de att bära Hugo nu bara men de försöker jag ju undvika.

Roligt:Den var knepig, är som sagt väldigt ledsen just nu över hur dagen varit så då är de svårt att se till de roliga. Kanske att projekt vagga är igång? De är ju roligt, att förbereda lite :)

Vikt: 75,3 (+ 10,9 kg sen jag blev gravid) Har gått upp 0,3 kg på en vecka och de känns helt okej. För upp i vikt ska man. Hade jag stått stilla eller gått ner hade jag börjat bli orolig tro jag.


Jag häromdagen, med alla mina barn, bara att den ena är i magen än hihi :)

 


Ta gärna och kika på min omrästning jag har här till vänster, väntar jag en tös eller gosse?


Kommer även ta fram en bf lista med vikt-och längdgissningar senare:)

Av Sabine - 15 januari 2013 06:39

Idag är det redan tisdag, veckan bara flyger iväg känns det som!


Idag står det 18 månaders bvc besök på schemat. Usch jag har så ont i magen över detta.. Hugo börjar skrika så fort vi går in i byggnaden och han lugnar inte heller ner sig precis.. Han sitter och skakar i mitt knä och alla läkare förväntar sig jämt att om vi ger han lite tid så går de bra, NEJ det går inte bra. Han lugnar inte ner sig, han skriker tills han kräks eller somnar av utmattning. Jag har ju faktiskt varit på både bvc och vc med honom och det är samma visa varje gång. Han är totalt livrädd. Och idag är det sprutor. Usch och så ska JAG hålla mig lugn och försöka att visa att allt är okej & trösta han, när mitt hjärta gråter och jag har så ont i magen :(


Jag kanske stressar upp mig, det KAN ju faktiskt vara så att just denna gången går det bra. Jag får försöka tänka positivt.


Alice ska vara hos farmor under tiden, så det underlättar att bara behöva ha med sig ett barn dit när det råder sån panik..


Idag vaknade Hugo strax innan 6 och då tog Fredrik upp han, det är en helt okej tid:) Förhoppningsvis orkar jag plugga lite nu på fm efter de vi lämnat Alice på dagis.


Nepp duscha nu och sen frukost. Tjingeling

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards