allavifina

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Sabine - 7 januari 2013 22:50

Idag har jag varit på introduktions möte på komvux. Jag är glad att jag bara läser 3 kurser kan jag säga..!

Efter att inte ha läst annat än barnböcker på 3 år så känner jag att de blev lite mycket efter att ha läst lite på religionsbloggen (har ej böcker utan läraren lägger ut allt vi ska läsa på sin blogg).

Efter att ha kikat igenom en del av de som ska läsas så kikade jag på frågorna. Första frågan var "Vad är evolution?" Jahapp.. Förklara de med fina ord.. Usch jag avskyr när jag inte kommer igång!

Jag tänkte att jag och Hugo skulle gå till bibblan Imon och se om vi kan hitta lite böcker om religion och evolution, jag gillar mest att plugga från böcker faktiskt.

Men ikväll blev de ingen religion, är på tok för trött för det.

Även om kurserna är flexibla så ska man ju försöka ta sig till skolan iaf en gång i vecka. Jag kommer kunna gå på matten då den börjar vid 17, svenskan och religionen går på tider då jag behöver barnvakt. Himlans tur att barnens farmor ställer upp och har barnen 1gång i veckan så jag kan gå på antingen svenskan och matten eller religion och matten. Sen får jag variera svenskan och religionen så jag går varannan vecka iaf. Hoppas de funkar. Och hoppas nu jag orkar med detta!

Annars blir det Hejdå till svenskan och religionen. Matten måste jag klara annars kan jag inte läsa lärarutbildningen.

Nu ska jag ta mig lite juice och en niferex sen sova=)

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards