allavifina

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Sabine - 3 januari 2013 20:28

Snart slut på denna veckan, måndag närmar sig snabbt!


Nu har barnen nyss somnat gott, de där med att få dem i säng vid 19 har liksom blivit lite knepigt nu när alla är lediga. Men de gör ju inget:) Vi får lägga dem i tid i helgen så de kommer in i rätta rutiner.


Idag har Fredrik varit hemma med barnen och städat och tvättat, medan jag och en vän har varit på Ikea:)

Gött att gå och kika barnfri=)

Hittade faktiskt de mesta jag hade skrivit ner att jag skulle kika på, de händer ju inte ofta:) Sen fick jag bara med mig endast en sak som inte stod på min lista, de är ännu mer ovanligt;)


Blev ÄNTLIGEN köpt vovvemuggarna! Dessa kära muggar älskar jag! Bild kommer imon då de ligger längst ner i diskstället. Sen hittade jag vinglas, liknande de vi redan har fast tja de är lite dyrare än 9:- st om vi säger så. De vågar vi aldrig använda när barnen äter med oss haha! Så jag köpte dessa från Ikea för att använda ist, vi dricker aldrig vin men vi dricker gärna läsk i vinglas när de är lite speciella tillfällen :)

En klädhängare som man hänger på dörren till barnens rum, en lampa till min sida om sängen, två påsar med påsklämmor (vad tar alla våra påsklämmor vägen?), en kudde till mig, gardiner till sovrummet, två glasburkar till pasta och så ett 6 pack med färgglada plastglas (de enda som jag tog utöver de på min lista).

Bra köp:)


När jag kom hem skulle jag egentligen sprungit ner till apoteket och hämtat min medicin men jag orkade inte, har en kvar så jag kan hämta den imorgon lika väl.


Slappat i soffan och sen lagat "gottigottgott kassler" blev de ist. Kasslern var så god! Påminde om stroganoff men bättre:) Tror receptet dyker upp om ni söker på "Gottigottgott kassler". Är med soltorkade tomater och basilika:) Barnen gillade de också! :)


Nu ska jag strax hämta in sängkläderna som ligger ute på balkongen på luftning och sen bädda ner mig & Fredrik i soffan och kika på film:)


Tjing!

Av Sabine - 3 januari 2013 09:09

Vecka 27 (26+0-26+6)

 

Nu är jag i slutet på vecka 27, enligt en gravidapp jag har är jag idag i vecka 28. Men enligt en annan app byter jag dag imorgon, och enligt en 3:e app byter jag på lördag. Så jag säger att jag byter på fredagar :)

 

Humör: Veckans humör har väl varit lite bättre. Jag har haft Fredrik hemma nu under jul och nyår och nu har min kropp återhämtat sig från den vanliga vardagen då de bärs barn och görs massa annat som belastar kroppen. Nu känner jag mig rätt så utvilad=bättre humör :)

Cravings: Apelsinjuice står högst på listan. Jag dricker allt från flera glas till kanske bara någon mun om dagen, MEN jag klarar mig inte utan de. Får lite smått panik när de börjar bli slut. Idag har jag inget då jag drack upp de sista igår kväll:( Finns cola & julmust men jag klarar verkligen inte av att dricka de längre.

Besvär: Hmm inget precis. De har börjat kännas lite som foglossning mellan benen när jag ska ta på mig byxorna. Men absolut inget som besvärar mig än iaf.

Roligt: I veckan har vi haft massa mys hemma, haft så himla roligt med barnen och bara njutit av ledigheten:)

Annat: Nu har jag börjat läcka bröstmjölk.. Härom dagen fick jag sån stor lust att försöka få Hugo att amma igen haha! Brösten var tunga som stenar och helt knöliga, som de blir när man inte ammat på ett tag..Gjorde så ont så jag visste inte vad jag skulle ta mig till! Dock ska jag inte tvinga i min son bröstmjölk haha:P  De onda har försvunnit nu då jag börjat läcka ännu mera. Hellre de än smärtan iofs!

Vikt: 74,4 (+ 10 kg sen jag blev gravid) Gått upp 1,1 kg på en vecka, tacka jul och nyår för de! Jaja jag vet ju att jag kan gå ner precis allt sen så känner väl ingen panik, än :P


Vecka 27

 

Så fort barnen hörde att jag knäppte av en bild med webcamen så kom de som två skott och skulle titta på sig själva :P

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards