allavifina

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Sabine - 2 januari 2013 20:32

Idag är der redan onsdag, snart är de slut på ledighet för alla. Eller ja, Hugo är ju den enda som kommer vara helt ledig. Fredrik börjar jobba och Alice ska till förskolan och jag börjar plugga, på distans men kan inte kalla de för att jag är ledig nu mera.


Så idag passade vi på att åka ner till Falkenberg och bada på Klitterbadet:) Åkte efter lunch så vi var där strax innan 13. Var knappt någe folk! Iaf inte i barnpoolarna :) Alice är ju mer försiktig av sig, Hugo däremot fick både Fredrik och jag jaga. Han sprang runt i lilla poolen med vatten nästan upp till magen och snubblade runt, han var makalös! Rutchkanorna kastade han sig nerför och vi fick verkligen vara på hugget. Ni kan ju gissa som han skrek och gapade så fort vi ens försökte hålla i honom eller hjälpa honom upp på rutchkanan. Alice tog de mera lugnt och klarade sig jättefint i vattnet. Vi sa de att det kommer fasen inte gå att åka hit med en unge till sen nu när Hugo är såhär vild. Få hoppas han lugnar ner sig :) I duschen gick de värre, Alice tjatade och tjatade och tyckte inte alls de var kul att varken tvätta av sig eller klä på sig. Hon är väldigt bestämd, helt enkelt.


Eftersom Alice såg att de fanns glass på serveringen på badet så skulle hon givetvis ha det, men vi skippade de där då Hugo började bli blå om läpparna och gjorde oss klara och tog glass på Mc Donalds på vägen hem ist:)


Sen när vi kom hem slappade jag och barnen i soffan medan Fredrik grillade kött och gjorde hasselbackspotatis med mango/melonsallad. Jättegott:)



Nu har barnen slocknat som stenar, man blir ju väldigt trött av att vara och bada:P Nu ska jag slå mig ner i soffan jämte Fredrik och se ifall vi kan fått sett iaf en film av de vi lånat från Hemmakväll innan de skall lämnas tillbaka.


Tjing!

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards