allavifina

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Sabine - 17 januari 2013 20:27

Jag kan ibland tycka att rean är dyr. Ska de reas ska de reas rejält! Man ska verkligen känna "att nu har jag fyndat!"=)

Och idag har jag fyndat.
Bara till Hugo för barnen sov så gott i vagnen & Alice måste prova innan jag köper något till henne. Men till Hugo kan man köpa kläder på känn för allt är alltid förstort och de växes ju i=) så jag köpte tröjor i storlek 92 till han som är tänkt fram till höst, samt strumpor, några som passar nu och några förstora.

177:- gick allt på, 3 tröjor och 8 par strumpor (tro jag de var)

Linde har rea på rean nu och de gillas!

Av Sabine - 17 januari 2013 09:35

Idag har jag Alice hemma från dagis. Lite egoistiska skäl har jag till de, men samtidigt så hörde jag rykte om magsjuka igår. Iofs var de inte hennes avdelning men nu känner jag det mer OK att hon är hemma idag, som egentligen mest är för "min" skull. Eller ja, jag hade tänk mig att hon skulle få vara lite sällskap till Hugo idag. Jag måste nämligen fått pluggat lite och det går inte när han är såhär fastklistrad på mig. Dock är han inte lika gnällig idag, men de kan mkt väl vara för att Alice & han har lekt jättesnällt hela morgonen. Just nu sitter de och tittar på tv, kloss emot varandra trots att soffan är stor nog för minst 10 ungar till :)


Jag har dammsugit och städa färdigt och nu tänkte jag ta och göra mig lite gott kaffe och sätta mig och skriva lite svenska frågor. Sen ska jag ha svenskaprov på måndag. Nästa torsdag ska jag på religionen och måste ha med mig lite kunskap tills dess och matten ja... Vad ska jag säga?

Nu ÄNTLIGEN förstår jag hur man ränkar ur en sån här : (2+x)(4+x)-2X+(4x-2)=

Eller ja typ, de där talet vet jag inte ens om det är uppställt rätt eller om de ens går att räkna ut, men så ser talen ungefär ut. Bara ett problem har jag, och det är att - & + ändrar sig i svaren!!!!! Jag kan få y2-6+2, bara de att svaret är y2+6+2. Jag fattar inte när var och hur man ändrar från minus till pluss och tvärtom! Jag blir tokigt.

 

Finns de någon som kan hjälpa mig? Jag bjuder på kaffe och kaka! Kan alla dygnets timmar, bara jag får hjälp! Värt ett försök om de nu sitter någon där ute med seriösa matteskills. :)

 

Hepp kaffe och svenskan var de. Hur mycket ska vi slå vad att friden bryts där i soffan så fort jag öppnar upp ett worddokument? Kan nästan lova de ;)

 

Tjing!

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards