allavifina

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Sabine - 23 januari 2013 20:57


Vecka 30 (29+0-29+6)

 


Humör: Jag är rätt så stressad över tillvaron, skolan, mina barn, mig själv, och nu har mitt behov av att "boa" inför bebisen börjat. Så vart lägger man den lilla energin man har? För energin är låg, pga att jag har börjat mäkra av tredje trimesterns "helvete"..Tjock och otymplig samt kryp i bena & kramp i vaderna på nätterna:/ Stressen medför irritation och surhet:( På antingen de ena eller de andra måste jag lösa detta, nu snart.


Cravings: Stressen medför att mitt sockersug ökar, de är inte lika noga med vad de är för sött nu längre bara de är sött. Illa illa.. Just nu gör Fredrik chokladbollar till mig.. ;)


Besvär:Tänk så mycket som händer på en vecka, från att må kanon till att må piss. Jag har så ont i bena på nätterna! De lindras om jag rör lagom mycket på mig under dagen (4-6 km promenad), och gärna sent på kvällen. Igår gick jag hem från skolan, 2 km dit och 3 km hem (gick en omväg för de var så skönt att röra på sig) och jag sov nästan hela natten! Vaknade bara 2 ggr av att jag hade ont och behövde byta position. Förvärkarna har även börjat dyka upp. På kvällarna när jag slappnar av kommer de smygande och igår hade jag kunnat klocka dom om jag velat. Kanske få ta en tur till förlossningen om detta fortsätter..


Roligt:Att vaggan börjar ta form! Var nere och kikade på den härom dagen och den är så fin! Den kommer nog bli superbra när den är färdig tro jag:)


Vikt: 75,5 (+ 11,1 kg sen jag blev gravid) Har gått upp 0,2 kg på en vecka och de är la okej. Vikten kan ju mkt väl skjuta i höjden i slutet av graviditeten så bara bra att det är jämt och fint med den nu:)


 

Av Sabine - 23 januari 2013 13:16

Take away sushi blev det idag som Fredrik hade med sig=D

Av Sabine - 23 januari 2013 07:02

Mitt i veckan redan. Tiden flyger iväg när man har roligt, men även när man har mycket att göra.


Idag ska jag göra nada, absolut ingenting. Stressa ner och ta de lugnt. Jag behöver de känner jag. Efter en jobbig natt så går jag inte på många knop. Jag har börjat få ont i benen och kramp i vaderna på nätterna. Jag blir tokig..


Nu ska vi äta lite frukost och sen iväg till dagis. Får återkomma med ett längre inlägg sedan:)



Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards