allavifina

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Sabine - 15 augusti 2012 21:01

Idag har de varit riktigt gött sommarväder! Var ute lite här utanför på gården på fm och lekte, ca 45 min hann vi vara ute sen försvann all skugga och jag tyckte de blev alldeles för varmt för oss så då fick jag dra med mig 2 sura barn in;)

Efter lunchen gick vi en promenad, handladr lite bananer och sen hem till Elin och alla barnen:) så goa och fina barn! De 2 stora och Alice lekte jättebra, inge gnälk eller bråk på 2 timmar! Elin tog fram en balja så barnen kunde plaska med vatten lite, slutade med att jag fick ta av Hugo kläderna och ta på han en badblöja för han skulle tvunget i:-P

Fredrik jobbade i området där Elin bor så när han slutat kom han med och pratade en stund innan vi alla gick hemåt. Fredrin hade ju cykeln så jag fick testa på att cykla för första gången på säkert minst 5 år. Vääääldigt ovant kan jag lova!

Efter barnen badat och tvättat håret så åt vi kvällsmat och Fredrik gjorde en av de godaste såserna jag smakat! Timjan och mynta med vittvin och sweet chili sås:) ja kanon var den!
Sen var vi nere och lekte med kusin Elsa hos farmor, hon ska sova över där inatt så vi ska ses imon och gå till en lekplats:)

Nepphepp de var la min dag i ord:)
Nu ska jag gå upp, ligger här inne i sovrummet och har nattat Hugge son somnade på 2 sek;) han var trött efter denna dagen! :)
Kanske virka lite nu:)

Av Sabine - 15 augusti 2012 07:38

Tjoho snart helg! :)
Inatt har jag sovit som en prinsessa! La oss strax efter halv 22 och vaknade halv 6, utvilade och pigga!
Hugo hängde med oss upp kvart i 6 så han kommer vara trött nu strax;)
Alice vaknade nyss och var på ett strålande humör! Gick så enkelt att få upp henne och kissa! :)
Hugo är med på ovanligt bra humör, han har lekt själv hela morgonen! De händer sällan, oftast hänger han på mig och gnäller.
Jag mätte vilten idag och såg att jag mätt fel, filten är 105 bred och 108 lång. Alldeles för kvadratisk! Få göra ett sett till med 5 färger och se sen. Kanske få göra ytterligare ett sett till sen.. tänkte att jag kanske ska göra Alice filt sen och kanske ska ha filtarna i samma storlek då. Så då får jag mäta efter Alice och då får nog filten minst var 130 cm lång. Jaja jag har ju tid till de i höst:)

Nu när jag har så här snälla barn ska jag passa på att virka lite till:)
I em sen ska vi till Elin, D, E och lilla Z och leka:) ska nog bli kanonbra väder idag:D

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards