allavifina

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Sabine - 13 augusti 2012 15:44

Jahapp om 15 min ca slutar Fredrik att jobba och vi överlevde denna dagen;)


Frågade Alice vad vi skulle göra idag när hon vaknade och schemat löd : Plocka svamp, mata ankan, leka på en lekplats.

Vi gick först till en lekplats och grävde i en sandlåda där en kattfan hade sketet (alltid samma visa så därför hatar jag dessa sandlådor!) Sen gick vi hem och åt lunch och sen ut och gick vid havet en sväng, Hugo var så trött så han somnade direkt. Alice somnade precis framme vid skogen så henne fick jag väcka. Letade efter kantareller i skogen, hittade inga som vanligt. Ankor i dammen hittade vi så dom fick lite gammalt bröd:) Därefter sprang vi hem och nu har barnen precis ätit lite banan. Min tanke var att jag skulle få 5 min ifred men de kan jag ju glömma för här jämte står Hugge och stampar och skriker åt mig.


Så han åkte upp i knät och vi flummade lite i webcamen;)

Som han skrattade! Eller som vi skrattade!

 


Sen kom Alice och vi skrattade så vi nästan kissade på oss;)

 

Ville ha ett vanligt kort men de gick väl inte med dom två, men jag lurade till mig detta genom att fråga vad mamma gjorde med sina ögon  lockade till mig uppmärksamheten i iaf 2 sek:)

 

 


Nu ska jag ringa Fredrik och be han handla lite innan han kommer hem. Idag blir de någon snabb kvällsmat då jag vill spendera tid med min samdo och inte framför sprisen nu när han varit iväg hela dagen  

Av Sabine - 13 augusti 2012 06:56

Första dagen utan Fredrik, oj känner mig redan osocial haha! Funderar på vad vi ska hitta på idag.. har ju varit så mycket med Fredrik att jag knappt sett till några andra människor. Jag och Fredrik har ju umgåts konstant nu i 4 veckor och jag älskar de:)
Nu ska man vänja sig av vid de..

Igår började Hugo gå lite:) iaf fatta grejen med hur man gör. Få se om han kommer igång mera nu då:)

Jag är sååå trött. Hugo vaknade halv 4 och röjde i sin säng fram till halv 6. Då hann jag inte somna om precis för klockan ringde vid 6. Minns att Alice hade en sån här period när hon vaknade på nätterna och inte somnade om. De viktiga här är att aldrig ta upp dom ur sängen! Då kan de bli helt galet.. jag har ingen lust att vara uppe halve nätterna och leka..

Snart kommer Alice vakna, ska fråga vad hon vill hitta på idag. Vet dock redan svaret, lekplats.. ;)

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards