allavifina

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Sabine - 23 mars 2013 15:19

Nu när man faktiskt börjar förstå att det snart kommer en liten ny person till vår familj är det kanske dags att ha lite namn på lager. Vi har ett flicknamn och ett pojknamn som vill gillar.

Men jag känner att jag vill ha lite mera namn att fundera mellan när hen väl dyker upp.

Namnet får inte rimma på något lustigt. De ska inte gå att sätta in i en ramsa som typ "Pelle plutt, Lisa fisa" etc. De får inte bli något uppenbart smeknamn. Typ som Karl=Kalle eller Ellinor=Ella. Inget namn heller med dubbel bokstav, Kalle, Ellen, Sanna, Pelle, Anna, Ebbe etc.

Inget långt namn heller vill vi ha. Det ska helst vara 4 eller 5 bokstäver. Och de får inte börja på varken A, H, F eller S. Svenskt ska det med vara.

Olle gillar ju jag trots att de är dubbel bokstav. Men de ska mkt till för att de ska bli en Olle, först en snopp och sen ska de verkligen vara en Olle. Tveksamt dock.

Saga gillar jag men det börjar ju på S. Känns nästan för likt Sabine när det börjar på S och andra bokstaven är A som de även är i mitt namn.

Ser ni vilka problem vi har haha! Inte undra på att vi inte har många namnförslag på vår lista;)

Någon som har ett namn som med tanke på våra namnregler kan passa? Gärna ett flicknamn och ett pojknamn:)

Mission imposible känns de som!

Av Sabine - 23 mars 2013 12:13

Denna helgen blir de vila.
Kanske ska ta oss ner till stan sen och köpa amningsbh och linnen till mig. Är ju typ de enda jag inte har som måste inhandlas nu innan. Få se om jag orkar, har jättemkt förvärkar och ont i ryggen. Men när ska jag annars hinna om jag får bebis nu snart? In och ut ur affären blir de isf.

Idag tvättar Fredrik alla lakan, bebiskudde och Hugos nya täcke. Sen ska han fixa lite på vaggan. Han har att göra idag, och jag har mina jädra förvärkar så jag kan inte göra
så mkt nytta. Inte mer än att ligga på soffan och har uppsikt över vildarna.

Idag kom Alice in och väckte mig vid halv 8, de första hon frågade var hur bebis mådde<3 jag sa ju igår att jag hade ont i magen och att de snart är dags för bebisen att komma ut:) hon klappade på magen och fnissade när hon klappade på rumpan:P

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards