allavifina

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Sabine - 4 mars 2013 08:53

Tycker jag har blivit så stor nu helt plötsligt. Känner att nu får de nog räcka snart:P


Tycker magen sjunkit ner med. Men skulle säga att hen inte är fixerad än. Känner nämligen en tjock rumpa precis under revbenen. Kommer väl säkert inte fixera sig alls, Hugo gjorde ju inte de men han låg längre ner i magen så jag upplevde inte de som så jobbigt. Nu får jag knappt luft och kan inte böja mig utan att få kräksmak i munnen. Fast värst var de med Alice innan hon fixerade sig för hon låg jättehögt upp.


     


Här har vi lite olika magar, de är som jag säger, bebisen i magen nu är en hen:) På vissa kort ser de ut som en pojkmage och på vissa en flickmage. Skulle säga att jag mår mer som jag mådde med Hugo, kanonbra. Graviditeten med Alice var värst, då hade jag foglossning, halsbränna, mådde mer illa etc. Med Hugo var de knappt något sånt alls och nu lika så. Kramp i vaderna hade jag dock ett tag denna graviditeten, de hade jag typ 2 ggr med Hugo och jämt med Alice.

Ja time will tell heter de ju:) 23 dagar kvar till bf enligt senaste mens och 32 dagar till bf enligt rul.

 



Av Sabine - 4 mars 2013 08:24

En helg gå alldeles för fort! Tycker de borde införa att fredag blir en helgdag den med   


I lördags gjorde vi inte ett dugg, hela dagen blev bara blä.


Igår var vi uppe i Kungsbacka och beställde en ny vagn. Fick ju 20% rabatt på valfri vagn när jag och S var på babymässan. 20% är ändå rätt så mkt. På vår vagn blev det över 1000:- och de är ju inte dumt:)

Så 4390:- behöver vi betala för en ny Emmaljunga nitro. Utan liggdel då. Vill inte ha de då vi har en mjuklift och de är tusen gånger smidigare att lyfta i och ur en sån. Kan bara lyfta den till syskonvagnen eller till enkelvagnen, kanonsmart:) Tittade även på bilstolar. Jag har bestämt mig nu, Fredrik får sköta de där. Jag orkar faktiskt inte lägga energi på de och förklara olika modeller för han när han ändå inte kommer ihåg någon av dem:P Så nu får han fixa de själv ist, jag har nog med mitt;)


Hittade även en snygg tunika inne på Cassels, för er som inte vet så är de inte endast en tantaffär:) De har mängder av kläder från Only, Veromoda och Vila, mina favoritmärken:) De är förresten de enda jag önskar mig när jag fyller år, en ny garderob:) Presentkort från Veromoda kanske? Där hittar jag alltid kläder iaf:)

Tycker H&M är en skitaffär. Lindex samma där. Kappahl med. Visst man kan hitta enstaka plagg eller underkläder.. Men ska jag köpa något för att de är snyggt och har bra kvalité väljer jag alltid Vila eller Veromoda.

Btw Tunkian kostade 54:-, var 70% rabatt på 359:-och sen halva priset på rabatten. Såna priser älskar jag!!! :D


Efter Cassels och Babyproffsen åkte vi till Kungsmässan och kikade runt. Hittade inget kul alls. Sen tänkte vi snabbt ta en milkshake inne på mc donalds. Blev kvällsmat ist då Alice satt och beställde happy meal och Hugo nickade instämmande:P De har ju i princip matvägrat sen förra helgen då de hade magsjuka. Så de fick varsin happy meal och vi tog mat vi med ist. Oj vad de åt! Sen helt plötsligt säger Alice att hon har ont i magen så hon och Fredrik får springa till toan. Hör ut hur hon skriker där inne och Fredrik ringer och berättar att hon har spytt... Hurra magsjuka igen liksom..


Som tur var kom de bara lite och rätt i trosorna på henne medan hon satt på toa, byxorna klarade sig. Hon hade sagt att de gjorde ont i halsen så kanske var de en sur uppstötning som gick så illa. För därefter var de lugnt. Hon fick låna en blöja av Hugo och sen fick hon sitta på regnskyddet i bilstolen hela vägen hem med en påse i näven. Men de kom inge mer och hon somnade och sov jättegott hela vägen hem. Vilken tur att de inte var extrem kräk-och diareé som kom. Inte kul att åka 35 minuter hem med sånt..


De kom varken bajs eller kräk sen under kvällen och hon var som vanligt. Själv fick jag sjukt ont i magen och har legat i plågor inatt. Kan iofs ha att göra med att jag drack två stora glas mjölk och tryckte i mig en halv chokladkaka. Detta har jag nämligen gjort förr hehe.. Men jag får skylla mig själv..


Så idag är vi hemma från dagis. Just in case liksom. Fredrik ringde dagis innan och de ville att vi höll henne hemma imorgon med försäkerhetsskull. Var tydligen flera barn från hennes avdelning som ringt och sjukanmält sig pga magsjuka. Fast magsjuka kommer oftast inom 2 dygn efter de man blivit smittad. Och Alice har var på dagis senast torsdags och de är ju 3 dygn.. Jaja man kan inte vara säker. Mild magsjuka även denna gången om de nu är de.


En innedag när solen skiner är inte kul alls. Hade tänkt tvätta lite, de älskar ju barnen och vi kommer utanför våran dörr. Men Fredrik har nycklen till dit vi har vårt tvättmedel och han kan inte komma hem med den så de sket sig.


Få försöka underhålla kottarna så gott de går. Just nu ligger de på soffan, Hugo ser ut att kunna somna vilken sekund som helst.


Tjing!

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards