allavifina

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Sabine - 5 mars 2013 10:26

Vecka 36 (35+0-35+6)


 

Humör: Känslan av stress börjar läggga sig, har fått beställt vagn i helgen och börjat tvätta lite bebiskläder. Ska bara inskaffa sängkläder, plastadfrotté, nalle, amningsbh, mjukisbyxor. De är väl de viktigaste. Fredrik ska få fixa med bilstolar, och de behöver vi ju inte ens ha nu innan bebisen kommit. Hugos stol är ju från 0-4 år så det är bara att sätta in iläggen så kan vi ta oss hem från bb:) Eller om han köper nya stolar när vi ligger på BB. Han få lösa de iaf:) Och eftersom stressen minskat mår jag bättre, känner mig nästan organiserad och lugn. Men de där kan vända snabbt.

Cravings: Just nu äter jag något av de äckligaste jag vet, vetekakor med ost mickrade så osten smälter. Ivanliga fall skulle jag klökas men nu.. ja smaken är ju lustig!!!

Besvär: Sura uppstötningar..ett tag var de bättre men nu kan jag absolut inte äta något starkt på kvällarna. Vaknade härom natten och fick springa till toa för jag hade spya i hela munnen.. Ja vet äcklig info. Då hade jag ätit starka chips.. Ett annat besvär som gjort sig mer hemma hos mig är andfåddheten. Jag sitter nästan och flåsar här framför datorn bara av att jag sprang runt och la in lite tvätt för en bra stund sedan. Får knappt luft och idag mår jag inte alls bra:/

Vikt: 79.0 kg nu, gått upp 500 gram på en vecka. Plus 14,6 sen jag blev gravid. Att gå upp 5,5 kg på en månad känns inte som möjligt, men ska väl inte ropa hej än. Jag är glad om de bara blir 3 kg till:)

 

 

 

Idag är det 22 dagar kvar till bf enligt mensen/tidigt ultraljud och 31 dagar kvar enligt rul.

 

 

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards