allavifina

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Sabine - 25 mars 2013 14:30

Oj vilken otroligt seg eftermiddag!

Förmiddagen gick superfort! Men nu går tiden så sakta..

Hugos hörseltest gick bra! Han skrek och ville inte alls.. men tillslut gick de fint. Fredrik satt med honom och jag väntade utanför. Jag klara verkligen inte av att hålla mig lugn när mina barn gråter och är rädda. Jag blir jätteledsen och barnen känner att jag blir påverkad så de är bättre pappa är med för han är lugnare än mig.
Hugo hör, men han var totalt ointresserad av olika ljud som sköterskan utsatte han för.
Jag är iaf glad att han hör!

Nästa vecka ska vi på läkarbesök och prata om hans hörsel. Om vi behöver träffa en logoped framöver etc.

Sen när vi kom hem fikade vi nere hos farmor som haft Alice. Självklart fick jag inte med mig henne upp nu när jag och Hugo skulle gå upp till oss. De kommer nog om en stund skulle jag tro. Alice älskar ju att vara nere hos farmor:)

Nu har jag packat barnens övernattningsväska:) nu är de bara själva bb väskan som ska packas. Känns helt otroligt att jag snart ska få barn! Känslan av att inte veta när hen kommer gör mig så nervös och nyfiken:P

Fredrik vill att de bli nu snart, typ imon! Men jag känner att nästa måndag, tidigast, blir bra:)

Idag är det våffeldagen och jag vet inte om vi ska äta lite våfflor eller ej. Hittade ett gott recept i en tidning i väntrummet på sjukhuset. Chokladvåfflor! Mums!

Av Sabine - 25 mars 2013 07:55

Veckans planering lyder, hörseltest, klippa sig, mvc, påskmys.

Idag är det hörseltest för Hugo på sjukhuset vid 11. Hade tänkt gått ditt upp, eller ja jag tänkte de när jag fick tiden för några veckor sedan. Men jag tro jag skippar det för då kommer väl förvärkarna sätta igång igen. Igår låg jag hela dagen på soffan och hade inga regelbundna alls utan dem kom och gick sådär på ett mer "vanligt" sätt:)


Jag är väl lustig som vill ha kvar bebis till lite nämre bf:P Har bebis inte dykt upp innan söndag och jag inte har ont då så ska vi spendera söndagen på Gekås:) Kika efter mina mjukisbyxor och fika:) Sen kan de ju dröja innan vi kommer utanför dörrarna till ett sånt "infektionsställe". Förstår inte folk som tar med nyfödda till typ Gekås, Ikea och lekland. Är precis som om det ber om förkylning eller magsjuka. Känns oansvarigt att göra så mot en bebis tycker jag. Så efter Gekås blir de inge mera större ställen för oss förens de lugnat ner sig med sjukdomar & bebis blivit lite större.


Sen i veckan ska jag försöka klippa mig. Vore gött att få de gjort innan bebis kommit och jag kan sitta ner i lugn och ro och inte behöva känna stress över att jag ska hem och mata en bebis.


På onsdag är det mvc. Hade tänkt bett om en hinnesvepning men jag tror inte jag vill de längre. Lika bra att kroppen får sätta igång de själv när den är redo. Iaf inte nu innan bf. Har tid till mvc 11 april med så då kommer jag nog känna att jag verkligen vill ha en svepning ist.


Denna veckan är ju kortare, så gott! Firar inte påsk så men säger inte nej tack till att ha Fredrik hemma:)


Nu ska jag gosa ner mig i soffan med barnen:) Idag är det inget dagis för Alice, inte på hela veckan:) Fredrik hade sagt till förra veckan att hon får vara hemma nu tills bebis kommit då vi inte vill ha hem en massa dagisbasilusker lagom till bf. Nu kan man ju inte gömma sig för sånt men känns onödigt att ta henne till ett ställe där det garanterat finns antingen lite magsjuka eller någon förkylning etc.

När jag lämnar över dem till farmor & farfar för att vi ska in till förlossningen vill jag inte oroa mig över dem, vilket jag kommer garanterat göra om de är så att någon är sjuk och inte mår bra:( Det vore skitjobbigt!


Vore väl min tur om någon blir sjuk;) Jag brukar kunna ha sån otur hehe! Nä men nu ska vi tänka positivt:)


Nu börjar min dag:)

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards