allavifina

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Vecka 39

Av Sabine - 26 mars 2013 11:08

Vecka 39 (38+0-38+6)

 

Humör: Känner mig rätt så pigg, glad och lugn. Tänk hur ens humör kan skilja på bara några dagar! Efter trippen till Gekås i torsdags så känner jag mig mkt bättre. Fick liksom köpt de sista till bebis och de var väl de som låg och gnagde och gjorde mig deppig och på så dåligt humör, att jag inte hade allt klart liksom. Nu är det bara amningsbhar jag måste skaffa och något linne. Sen får bebis komma:)

Cravings: Choklad och mjölk. Nyttigt... eller nja. Men de är liksom lite på kvällen sen är det bra. För övrigt har jag blivit sugen på kyckling. Gärna kall kyckling och avokado. Mums! Ska koka lite ris och sen ta kycklingen som blev över sen i söndags och blanda med avokado:) Barnen här är ju helt tokiga i avokado så jag får ju knappt något själv tyvärr:P

Besvär: Denna veckan sover jag som en prinsessa! Vaknar inte ens och behöver gå upp och kissa:) Lite halsbränna hade jag igår kväll. Förutom hemska förvärkar så mår jag kanon!

Vikt: 78.8 kg nu, gått ner 400 gram på en vecka, Plus 14,4 sen jag blev gravid. Verkar vara så att vikten stannat av här. Äter liksom lite hela tiden för jag upplever att jag är mer hungrig nu men ändå så går jag inte upp. Ska tillägga att jag rör mig inte heller speciellt mkt. Promenader blir det om någon dag när jag känner att bebis har klartecken att komma:)

 

Jag inbillar mig att magen sjunkit lite. Vad tycker ni? Jag tror inte bebisen är fixerad, iaf inte helt. Men längre ner har hen nu lagt sig, det ilar mellan benen om jag slappnar av när jag står upprätt. Så gjorde det inte innan helgen.

 

 

 

 
 
Malin

Malin

26 mars 2013 22:25

Jag sökte på blocket. Hon jag beställde ifrån hette Solveig Öström. Vi hade inte tänkt köpa något heller eftersom de är svindyra. Originalet kostar väl runt 900 har jag för mig. Sen såg jag en annons där man sydde egna nest och då sa sambon att ville jag köpa ett så fick jag det ;)

Dagarna går så fort tycker jag nu! Jag vet inte om jag haft några direkta känningar faktiskt. Igår när vi var iväg på ett köpcentrum fick jag extremt ont i magen, det kändes även konstigt när jag andades. Detta hände 2 gånger men vet inte vad det var. Det är de enda känningarna jag haft :P
Hur har du själv det? :)

http://minbebis.com/blogg/modeliicious

Sabine

27 mars 2013 08:50

Ja jag har med tittat på flera egenföretagare som syr, billigare än originalet men förtfarande uppåt 600-700:- ink frakt.

Kollade på Gekås och där kostar babynest 800:- så där fick jag inte heller tag i något.

Ditt var ju billigt och fint, få googla och se om jag hittar något=)

Jag har ju förvärkar och "mensvärk" som är typisk för omföderskor. Känner väl inte heller att de kan vara dags snart. Med Alice sa de bara poff och så kom allt, men Hugo smög det sig ju på så då misstänkte jag ju att de kanske startat. Med tredje barnet kan de ju gå lite hur som. Få se, spännande är de iaf=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabine - 25 augusti 2015 19:20


De är sällan jag ägnar en tanke åt att jag faktiskt har en blogg. De är ju rätt så meningslöst då jag varken tjärnar pengar på den eller känner att jag har mycket att ventilera om. Men de är ju alltid roligt att dela med sig av sina tankar & fun...

Av Sabine - 23 februari 2015 07:01

Gomorrn! Helgen har gått så fort! Eller de senaste två veckorna har bara rusat förbi. Tycker en dag har för få timmar:/    Förra helgen var jag och Fredrik iväg i Gbg och gick på bio & sov på hotel med våra vänner M & P.  De var jättetrevligt...

Av Sabine - 13 februari 2015 07:35

Hello! Ja jisses va tiden går! Borde skriva en rad eller två, om vad som händer eller så.    Händer dock inte så mycket just nu, barnen växer, vi jobbar, vi tränar.  Dagarna rullar på, av ren rutin. Jag både hatar det & älskar de.  Jag avsk...

Av Sabine - 29 augusti 2014 08:48

Nu har det varit tyst länge, men som skrivet innan-jag har inte tid & appen krånglar jämt så från mobilen kan man inte skriva nu mera heller=/   Men kan ju köra en liten update för de som är intresserade:)   *Hugo opererade bort halsmandlarna...

Av Sabine - 15 maj 2014 07:12

Dags för en uppdatering! Jag har verkligen inte tid att blogg, har jag kommit på. Mitt liv är som ett rullande schema, jag förstår inte hur det hade gått om jag haft ett jobb att gå till... Då hade jag nog inte hunnit med att äta eller sova;)   ...

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards