allavifina

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Sabine - 14 december 2012 21:00

Nu blir de nog lite roligare att blogga, iaf kan jag blogga om lite mera hihi:)


Den 14 juli ligger jag i soffan och är bakis och mår så jäkla dåligt. Jag dricker sällan men just kvällen innan hade jag och Fredrik varit på Uggla konserten här i stan. Jag tog ett graviditetstest som var negativt på fredagen när vi skulle ut, 6 dagar innan bim (beräknad icke mens) för säkerhetsskull, vill ju inte dricka som gravid.

Alice kommer fram när jag ligger där i soffan och kryper upp till mig, lägger huvudet mot min mage och klappar på mig. Sen säger hon "mamma, du har en bebis i magen. Den ska heta Puh"

3 dagar senare får jag ett svagt plus! Jovisst var jag gravid:) Ska tillägga att vi sa aldrig något till Alice, eller visade något. Så att hon sa så kom från ingenstans. Men hon visste :)


I 10 följande veckor fick jag försöka övertala henne om att mamma inte alls har bebis i magen, allt för att hon skulle vara tyst. Men hon klappade mig nästan dagligen på magen och sa att bebisen växer i min mage :)


Efter 2 lyckade graviditeter, en oplanerad och en planerad (gravid på första försöket) så tog jag nästan för givet att de skulle ta tid att bli gravid denna gången, eller att jag skulle få missfall. Egentligen ville jag haft bf i maj, men eftersom att de kan ta tid att bli gravid och eventuella missfall kan förekomma så försökte vi redan så bf kunde bli i mars. Trodde faktiskt inte att jag skulle bli gravid direkt igen! Men tusan de blev jag :) Och missfall fick jag inte heller. Går allt vägen kommer jag har varit gravid 3 gånger i mitt liv och fått 3 barn, på 3,5 år. Få hoppas min älskling i magen kommer ut frisk och kry i april :)


Mitt bf var i mars egentligen men blev flyttad till början på april, vilket jag verkligen blev glad för:) Vill ju ha så sent som möjligt så de har blivit lite varmare ute:)


Ja vad mer kan jag säga? Jo jag har mått som en blandning mellan hur jag mådde när jag väntade Alice och Hugo. Fast graviditeten är nog mest lik den jag hade med Hugo. Förutom att jag har mått väldigt illa fram till vecka 18, de gjorde jag med Alice också. Denna gången har jag även haft grymt ont i magen så fort jag ätit minsta lilla, typ magknip. De slutade tack och lov också runt vecka 18.


Sparkar började jag känna i vecka 16, eller vecka 14-15 eftersom jag blev flyttad så långt. Sparkar utanpå magen såg jag i vecka 16 (eller vecka 15 snarare då efter ändrat bf). Fredrik kände sparkar på magen i vecka 19, Alice kände då med:) Nu går de inte lång stund mellan alla volter, boxningar, hickningar och sparkar :)

Bebisen är väldigt aktiv, oftast på morgonen runt 5. Då har jag ibland vaknat av alla sparkar :P

Sen sparkar Puh väldigt högt upp i magen, redan nu har h*n fått in någon träff på revbenen längst ner..

Jag har denna graviditeten fått problem med sköldkörtlen och får äta pyttelite levaxin. Ett hormon som stabiliserar sköldkörtlen. I början var de jobbigt, komma ihåg tabletter är ju inte min grej.. Men nu funkar de fint:)

8 kg har jag gått upp med, 2 kg nu i december ;) Hade inte tänkt gå upp mer än 15 kg denna gången så få hoppas de stannar däromkring.


Vi har gjort 6 ul, ett i vecka 7 för att se så allt såg bra ut. Ett i vecka 11, samma anledning där :)

Ett i vecka 12 kub-ul, ett i vecka 14 kub ul de med:) Fick jättebra resultat:)

Sen ett rul i vecka 17, ett ul i vecka 21 för jag ville se så Puh växte som h*n skulle.

På rul och på ul i vecka 21 fick vi reda på könet, olika varje gång. Så nu vet vi faktiskt inte alls vad Puh är.


Om någon vecka ska vi göra 3d ul, då kan vi garanterat få svar på könet. Men vet inte om vi vill veta:) Få se hur vi känner då.   


Vecka 24

 


Åh vad jag älskar mina barn! Kan knappt förstå att jag har en till liten älskling i magen <3


Tjing sålänge :)


<3

Av Sabine - 14 december 2012 16:29

 

Av Sabine - 14 december 2012 07:13

Nu sitter vi alla och väntar på att julkalendern ska börja, vilket den gör typ nu så tar en paus i mitt skrivande   


Så, vilket spännande avsnitt! Alice tycker faktiskt de är lite läskigt, eller ja hon säger de iaf men vill gärna se kalenden ändå :)


Igår dick jag brev från Komvux, kom in på de flexkurser jag sökt nu till våren:)

Svenska 1 (Svenska a), Matematik 2 (Matte b), Religion 2 (Religion b)

Egentligen behöver jag bara matten för att kunna söka lärarutbildningen sen. Fast måste läsa 250 poäng för att få csn så tänkte att jag kan läsa lite för skojsskull med:) Hoppas de inte är svårt nu bara! Huvudsaken är ju att jag klarar matten. Blir de för svårt får jag väl hoppa av de två andra kurserna och skippa csn.


Idag skruttar vi hemma lite, iaf på fm. Jag har inga termobyxor och klarar bara ca 30 min ute innan de börjar svida i benen :( Så på 30 min kan man inte göra så mkt ute tyvärr. Ska ta oss ner till stan sen och kika lite på H&M och Kappahl. Men tar nog de efter lunch.


Nu ska jag ha i lite ricinolja i mitt hår och sen virka lite på min filt under tiden de ska sitta i håret :)


Tjing!



Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards