allavifina

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Sabine - 3 december 2012 07:40

Gomorrn!

Här är vi förkylda. Hugo började snora i onsdags och i torsdags bröt de ut rejält med hög feber och massor med snor och hosta. Nu rosslar bägge två fortfarande och så sent som igår hade Hugo 38.9 grader. Men de är pigga annars.


Alice får vara hemma från dagis idag med. Hon sa själv igår kväll att hon inte mådde bra och när jag frågade henne nyss om hon orkade gå till dagis så sa hon nej. Snö har de kommit inatt, första snön! Synd att vi inte är friska. Kanske tar och går ut en liten sväng på gården sen i em om barnen är så pass pigga. Så de iaf får känna lite på den innan den försvinner;)

Ska först bara leta upp Hugos overall. Vinterskor har de inte heller än. Få se om vi kan gå ner till stan i veckan och köpa de. Tänkte köpa slushskor till Alice & kanske till Hugo med, varmfodrade gummistövlar. Enklast för henne att ha på dagis för de kan hon ta på sig själv.


Jag är med förkyld. Känner mig öm i hela kroppen och de river i halsen och trycker i bihålorna. Få hoppas jag inte får feber på detta. Jag brukar sällan bli så sjuk av en förkylning så får hoppas de inte blir värre!


Nu är jag verkligen mobilfri. Lämnade in min mobil på lagning igår och får tillbaka den om 3-4 veckor. Men ska få låna en väns gamla mobil så länge så de är ju skönt:) Samma som min fast en model äldre (tro jag) så den bör jag ju kunna med:) Tack E för lånet! :)


Snart jul med:) Vi gick igenom barnens leksaker i lördags och dem har sjukt mkt grejer. Så vi har sagt att vi kommer inte köpa bara för köpandets skull utan de får sånt de kan behöva sen får de vara bra. Löjligt att överösa småbarn med prylar de inte kommer bry sig om mer än 15 min. Sen kommer vi köpa mycket saker tillsammans. De där med "mitt och ditt" tycker jag man får lägga åt sidan med så här små barn. Vi vill att dem ska dela allt. Iofs kommer Alice få ett eget smyckesskrin (om jag hittar de jag tänkt köpa) och de får hon ju själv. Lika så köpa något till Hugo med. Men de mesta får dem tillsammans:)


Nepp nu ska jag surfa runt lite innan jag väcker Hugo. Letar som en tok efter mörkgråa julgardiner till vardagsrummet.. Har en bild i huvudet på såna jag vill ha men de finns inte någonstans:/


Tjing!





Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards