allavifina

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Sabine - 6 mars 2014 10:49

Härom dagen så slutförde jag min 30 dagars träning. Jag har bara inte kunnat ta någon efter-bild pga att jag inte hittade linnet som jag tagit min förebild i;) Längst ner i tvättkorgen låg de så nu äre tvättat och bild är tagen så nu kommer det en utvärdering av Jillian Michaels 30 day shred.


Hela träningen är indelad i 3 delar, du gör varje del 10 dagar (inklusive 1-2 vilodagar inräknade i varje del).

Det du behöver är träningskläder, du kommer bli svettig. Skor, det går att göra utan träningsskor men jag märkte själv vilken skillnad det var i knäna när jag hade träningsskor och var barfota. Du behöver även vikter-hantar. Jag har två st 1 kg, två st 2 kg och två st 3 kg. Börja lätt med vikterna och se vad du orkar, öka sen med vikterna. 


Första delen tyckte jag var skitjobbig. Här finns den- Jillian 30 day shred level 1

Det är Jillian sen är det två tjejer bakom henne i videon. Den ena gör lätta variationen av övningarna, den andra gör det svåra. Övningarna är indelade så att du gör 3 minuter styrka, 2 minuter kondition, 1 minut mage. Jag har varvat de svåra övningarna med de lätta, beroende på hur passet ser ut. Man lär sig snabbt var man kan puscha på sig själv och var man behöver "spara" lite enerig för kommande övningar. 

Först är det uppvärmning, träning, cooldown-stretcha.


Del två är uppbyggd på samma sätt, nya övningar dock. Här finns den- Jillian 30 days shred level 2


Tredje delen finns endast som ett långt klipp med de andra två klippen, men om man hoppar ca 57 minuter in i de klippet så kommer man till tredje och sista delen. Den är den jobbigaste, och faktiskt tyckte jag det var den tråkigaste delen. Kanske för att den var så jobbig;) Här finns den- Jillian 30 day shred level 3


Alla övningarna kan jag inte göra, det gör helt enkelt för ont i knäna. Men jag står inte still för det, modifiera övningen och gör så gott man kan. Du ska aldrig stå still utan måste du vila, vila 5 sek och fortsätt sen. Det är jobbigt men för varje gång så blir det lättare.


Jag tror att Jillians löfte om att du kommer märka skillnad på kroppen OM du följer en dietplan och tränar 5-6 dagar i veckan gjorde att jag gav mig på detta. Och ja faktiskt så funkar de! Jag har väl gått ner något kg men största skillnaden är att jag faktiskt förlorat flera cm på midjan. 3-5 cm beroende på vart man mäter. De är inte så dumt:) 


Nu har jag gett mig på en svårare träning av Jillians. Ripped in 30. Den är indelad i 4 veckor och snäppet svårare än shred tycker jag. Kommer med en utvärdering om några veckor :)   

Här har vi vad lite lcfh, socker endast på helgen och Jillians 30 day shred gör med kroppen:)


Ingenting kommer gratis, här krävs det motivation och envishet. Men klarar jag det så klarar vem som helst det! :)


Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards