allavifina

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sabine - 13 augusti 2012 06:56

Första dagen utan Fredrik, oj känner mig redan osocial haha! Funderar på vad vi ska hitta på idag.. har ju varit så mycket med Fredrik att jag knappt sett till några andra människor. Jag och Fredrik har ju umgåts konstant nu i 4 veckor och jag älskar de:)
Nu ska man vänja sig av vid de..

Igår började Hugo gå lite:) iaf fatta grejen med hur man gör. Få se om han kommer igång mera nu då:)

Jag är sååå trött. Hugo vaknade halv 4 och röjde i sin säng fram till halv 6. Då hann jag inte somna om precis för klockan ringde vid 6. Minns att Alice hade en sån här period när hon vaknade på nätterna och inte somnade om. De viktiga här är att aldrig ta upp dom ur sängen! Då kan de bli helt galet.. jag har ingen lust att vara uppe halve nätterna och leka..

Snart kommer Alice vakna, ska fråga vad hon vill hitta på idag. Vet dock redan svaret, lekplats.. ;)

Av Sabine - 12 augusti 2012 17:56

Vi är inte än klara med städningen men vi var tvugna att komma ut eftet lunch:) Vi tog en promenad runt fästningen och sen stannade vi och tog en glass:)
In på kvantum och köpte lite kantareller, både på burk och färska.

Så nu har jag och Alice precis tryckt i oss varsinn rejäl portion. Supergott blev de! Kantareller, charlottenlök, fläskfilé i en god sås kan inte bli fel!

Nu ligger jag i matkoma framför mästerkatten..

Av Sabine - 12 augusti 2012 11:19

Idag är de sista dagen av Fredriks semester och stämningen är på topp...
Städa och plocka, lagom kul!

Snart ska vi iaf gå ut och gå en runda och köpa kantareller till grytan ikv.

Mycket mer än så händer de inte idag.
Avskyr den här sista dagen innan allt återgår till de normala. Men men! Snart är de jul och då är de ledighet som gäller då med:)

Av Sabine - 11 augusti 2012 19:59

Ja eller iaf som alla kanske inte vet, någon vet säkert något av detta;)

1: Jag tycker folk som sover nakna är ofräsha. Så tala inte om ifall du sover naken för mig för då kommer jag tycka att du är lite äcklig.
2: Jag mår alltid illa när jag ätit någon form av pasta med ketchup och dricker mjölk till de. Jag borde ta vatten men jag lär mig aldrig..
3: Jag tycker att folk som röker är mindre begåvade och ser ner på dom. Trots att jag feströker och har rökt förr så finner jag de nu mera så jädra avtändande.. Uhääk..
4: Jag blundar eller tittar bort när man kör in i en rondell, givetvis kör jag inte då! (Har inte körkort btw)
5: Jag har gått ur Svenska kyrkan för jag tycker de är dumt att tillhöra en religion som man inte är troende inom.

Eftersom jag är en glad och sprallig prick vet de flesta allt "glatt" om mig så listan blev ju lite negativ tyckte jag!
Få skriva en positivare lista en annan gång;)

Av Sabine - 11 augusti 2012 18:38

Idag började dagen halv 7 med en pigg Hugo. Att busa runt i vår säng duger inte längre utan han ska in till Alice direkt. Så han var så arg så vi fick inte alls ligga och dra oss idag.

Vid 10 lämnade vi barnen till farmor & farfar och åkte ner till stan för att beställa förlovningsringar:) blev runda matta titanringar, titan är den enda metall kroppen inte stöter bort så de är la lite symboliskt, plus att de är en tålig metall. Jag var mittemellan två storlekar med tog den mindre, just för att jag var såå svullen och varm om fingrarna sen så är min ring bara 3,5 mm bred och provringen var 5mm och ju tunnare ju mindre storlek ska man ha för ringen får mindre grepp då. Iaf, skulle den inte passa sen iaf får man byta in den av en kostnad, 200:- och de är ju ingenting!

När vi kom hem bjöd farmor och farfar på fika:) Sen kom Carro, Anders och Elsa. Dom hängde med oss på en promenad runt fästningen, lite lek på lekplatsen och handling på kvantum:)
Köpte med oss fika och sen fikade vi en gång till hos farmor & farfar:)

Nu har barnen precis tagit varsin snabbdusch och ligger och ska sova. Båda var övertrötta!

Av Sabine - 10 augusti 2012 17:51

Idag har vi varit och tittat på djuren i borås djurpark med kusin Elsa och Anders & Carro:)
Alice och Elsa gick nästan hela tiden i parken så gissa vilka som är trötta nu;)
Jag är med trött, ska hem och slappa i soffan nu resten av kvällen:)
Hugo tog med en promenix, han behövde röra lite på sig efter att ha suttit still så länge. Han uppskattade detta årets besök mer än förra året tror jag:) då var han bara lite mer än en månad och sov sig genom hela besöket typ:) minus någon matpaus då;)

Vi kom dit strax efter 10 och åkte hem nu vid halv 18:)
Så vi var där en stund:)

Nu har bägge barnen somnat i bilen, nu blir de inte roligt att lägga dom om 1,5 timmar...

Av Sabine - 9 augusti 2012 23:36

Idag var de 4 år sedan jag och Fredrik blev ett par, de var jag som frågade han faktiskt;) Så de var väl inte mer än rätt att han överraskade mig med en förlovning nu ikväll! Han hade lånat ringar, speciella låne-förlovningsringar från Viktorins guld:) till veckan som kommer ska vi gå in och prova ringar och beställa våra egna så som vi vill ha dom:)

Vi lagade paella och åt gott, sen korkade vi upp champange och myste ner oss o soffan med film och godis, en underbar kväll!

Av Sabine - 9 augusti 2012 17:37

Om man kunde få ljud till denna bilden skulle de höras en massa skratt följt av skrik, Hugo som skrattar och Alice som buttert vrålar att han ska sitta still (för de har ju mamma sagt;))

Snart ska vi tvätta håret, då kommer taket resa sig och grannarna tro att de är krig här inne.. herre jisses sånt liv de blir på bägge då..

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards