allavifina

Alla inlägg under november 2012

Av Sabine - 13 november 2012 09:14

Alice har alltid gillat tåg och traktorer, hon har stannat upp-tittat & "wowat". Sen är de klart och hon går vidare.

Hugo däremot kryper nästan ur skinnet när han hör tågbommarna gå ner eller hör något större fordon komma brumnandes. Han pekar med hela armen och kastar sig från sida till sida i vagnen tills han kan se antingen tåget, bussen, traktorn eller flygplanet etc.

På bilden fick han syn på en buss som släppte på folk, jätte intressant tyckte Hugo:)

Min älskade lille gosse:)

Av Sabine - 12 november 2012 20:46

Idag har jag och Hugo varit på öppna förskolan med E & Z :) trevligt trevligt!
Jag ska nog försöka komma iväg på onsdag med, så Hugo vänjer sig vid att de är inte farligt att gå dit. Han skrek ju så fort vi kom in i byggnden eftersom både vc och bvc ligger där och han avskyr se ställerna. Men han skrek inte så länge och lugnade sig snabbt:)

Imon ska jag och Hugo gå ner på stan en sväng, förutom de står de inte mycket på schema.


Nu har vi även fått tag i skadedjursbekämparna, på onsdag ska de komma och titta och spraya vår lägenhet. Tills dess måste Fredrik sova där uppe i vår säng och locka fram dem:( sen efter de varit och sprayat måste han ligga där och agera bete så de kommer och går i giftet. Tur att jag har en orädd sambo! Jag hade aldrig gjort de, aldrig!

Så jag och barnen stannar hos farmor och farfar några dagar till.

Nu ska jag faktisk gå och lägga mig, efter lite klementiner:)

Av Sabine - 11 november 2012 19:30

Idag var de kalas för Farfar som fyllt år för ett tag sedan, sen var de ju farsdag också:)

Vi bor förtillfället hos farmor och farfar, så skönt att slippa va hemma hos oss nu när vägglössen bor där.
Jag tycker jag ser såna småkryp överallt i lägenheten nu:( dock är de ju inte kryp utan bara sockludd eller annat bös. De är väldigt psykiskt detta faktiskt!

Imon ska alla iväg till jobb och Alice ska till dagis. Vill helst inte vara hemma så få ju vara här hos farmor och farfar. Få se vad vi hittar på jag och hugo.

Kanske går till stan en sväng:)

Av Sabine - 10 november 2012 11:13

Har inte hunnit skriva, pågår en lus jakt här hemma på vägglöss!
Dessa jäklar suger blod och bor i madrassen.. hittade ett litet bo igår som vi dammsugit upp och städat bort. Men hittade iaf en i sängen när vi skulle gå och lägga oss. Så jag och Fredrik har sovit på soffan inatt, utan täcke och kudde. Hugo har sovit i sin säng i vårt sovrum. Man ska inte flytta saker från ett rum med vägglöss. Så stackarn fick sova där inne inatt:( i Alice rum har vi inte hittat några, och hon har inte haft några bett heller. Men jag såg en "skalbagge" i hennes rum på golvet vid sängen för någon vecka sedan så inget är säkert.

Anticimex är de första vi ska ringa på måndag, har aldrig mer längtat så här mkt eftet en måndag!!
Nu tvättar vi så mkt vi kan å bär ner de till farmor och farfar där vi eventuellt kommer sova någon natt.
Vägglössen är ju inte farliga, och ser inte ens äckliga ut. Men tanken på att ha dem krypandes på en i sängen när man sover ja... de är inge roligt!

Sen är vi alla förlylda:( Fredrik och Hugo är jättedåliga..

Hurra för denna helgen! Eller inte..

Av Sabine - 8 november 2012 12:17

Innan åt herr Hugo blandad kost. Nu är de bara ett fåtal saker som han gillar. Nu satte jag fram köttfärssås och makaroner till han. Nu dög icke köttfärsen. Bara makaroner, kalla skulle han ha. Han gillar inte såser eller grytor längre inget får blandas. Och sked ska han inte heller äta med längre utan nu äter han med fingrarna ist. Jag får väl vara glad att han äter öht. Kanske väger han över 10 kg vid 1,5 års kollen, kan ju hoppas!

Av Sabine - 7 november 2012 18:36

Fick tummer ur och sökte in till komvux vt-13, bara någon månad tills dess:)

Flexkurser som de heter, flexibla studier. Som distans fast mer förbindelse med skolan. Jag kan alltså ha Hugo hemma och vara föräldraledig samtidigt som jag pluggar och besöker skolan kvällstid då och då.

De känns bra faktiskt! Hoppas att de inte ska vara så svårt att plugga med barn..
Ska ju faktiskt läsa 50% en termin. 3 kurser är de. Matte b, som jag måste ha om jag ska plugga lärarutbildningen här i Vbg (behövdes inte när jag pluggade i Växjö). Sen svenska a. Har bara G där så kan läsa upp de till VG/MVG så höjer jag mitt snittbetyg. Och till sist religionskunskap b. Tycker om religion och har bara läst a innan på gymnasiet så tänkte att b kunde vara något för mig:)


Nu ska jag bara söka csn, men de gör jag imorgon för nu är huvudet för trött för de! :)

Av Sabine - 7 november 2012 17:49

Låter som om våra barn borde vara väääldigt smutsiga men duschat har de gjort flera ggr i veckan men just bada tillsammans var länge sedan sist. De älskar ju att bada, de är att ta upp dem och duscha av dem som är så tråkigt:/ de är INTE omtyckt..


Av Sabine - 7 november 2012 15:02

När jag skrev rubriken på inlägget här så skrev jag "torsdag". Jag är en dag före denna veckan, sånt är så jobbigt!

Idag kom vi som vanligt sent till dagis. Att de ska vara sååå svårt att passa en tid, de är ju löjligt! Nya tag nästa vecka, tänker inte ens försöka komma i tid imon;)

Efter vi lämnat Alice på dagis så gick jag och Hugge en promenix, 9 km blev de. Han vägrade somna, 45 min satt han och tittade runt och fjantade med mig:) sen däckade han, nästan när vi var framme i stan.

Kikade lite i affärer, postade ett brev till en go vän:) Vid 11:40 var vi hemma igen, jäkligt bråttom med lunchen blev de! Fredrik är och jobbar gatan jämte Alice dagis så han svängde förbi och hämtade henne vid halv 13. Hon var på världens sämsta humör när hob kom hem så hon åkte i säng direkt, och hon somnade direkt med:) Hugo la jag med men han somnade inte förens efter en timma.
Och då var de dags att ta upp Alice..
blev inte mkt lugn och ro för mig nu i em:P

Alice sitter och målar och jag ska kika lite i reklamen som kom igår och sen ställa mig och göra köttfärssås.

Ingen ro och ingen vila här inte:)

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards