allavifina

Alla inlägg den 4 november 2012

Av Sabine - 4 november 2012 19:00

Ikväll blev det söndagdmiddag:)
En "tradition" vi börjat med här hemma, vi äter något långkok eller annat gott på söndagar:)

Idag blev det Pulled pork.
Man låter helt enkelt sin stek stå inne i ugnen i låg temperatur i flera timmar så den blir så mör så den faller isär bara man petar på den.
Vi marinerade den först med mörköl, lök och katrinplommon (som först kokades ihop till en tjöck sörja).
Ahh de blev helt ljuvligt!

Fredrik skötte köttet och såsen och jag skalade potatisen & morötterna;)
Han är bättre på kött än mig helt klart:)

Av Sabine - 4 november 2012 13:47

Igår gjorde vi egen hemmagjord sushi, faktiskt helt okej!

Sjögräset hade för mkt smak tyckte jag så nästa gång ska jag göra mina makis "inside out" så sjögräset kommer innanför så de smakar lite mindre.
Nigirisen blev de för mkt ris med. För tjocka och mättande.
För er som inte vet är maki sjögräsrullar och nigiri är risbollar med något på. Jag använde mig av kallrökt lax, havskräftor, räkor, avokado och gurka.

Ska nog laga detta när min bror kommer på besök i slutet på november så han får smaka sushi:)

Av Sabine - 4 november 2012 12:06

Underbara söndag!


Eller inte. Helgen har gått för fort. Ser dock fram emot veckan som kommer:)


Har hänt MASSOR sedan jag skrev sist! Kanske ska återuppta mitt bloggande snart.

Just nu sitter min son och skriker vid bordet, han kom på att han var hungrig och jisses min gud men ingen mat står på bordet! Jag ser att klockan är lunchdax men så långt som lunch har jag inte kommit.


Få se vad vi kan trolla fram, något simpelt halvfabrikat. För sen ska de lagas pulled pork med potäter och grönsker:)



Tjing!!

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards