allavifina

Alla inlägg den 23 november 2012

Av Sabine - 23 november 2012 15:33

Jag har de senaste veckorna märkt att mina barn blir väldigt sura och bråkiga, och busiga, på just fredagar.
De är nog pga att Alice är på dagis hela veckan och sen går hon inte fredagar. De röjjer järnet här hemma. Eller ja hos farmor & farfar.

De drar fram grejer de inte får ha och medan jag räddar situationen med en unge är den andra på något annat. Jag har så sjuuukt ont i ryggen med så spinga efter dem och böja mig är inte de optimala nu.

"Mamna jag kissar ner mig" vrålar Alice medan Hugo håller på att dra ner blommorna i fönstret..

Idag var jag uppe en sväng och snackade med snubben som sanerar vår lägenhet, de har haft typ alla möblerna i värmetält och de sprayar även lite mer gift idag. Nu faaan ska väl alla krypen dö!

Så nu får vi sova borta en natt till då vi inte få vara i giftet på 24 timmar.

Imon hoppas jag vi får flyttat upp och äntligen kan vara fria från vägglöss!

Jag skulle rekomendera er som läser att googla på vägglöss och vara försiktiga när ni köper begagnade saker samt när ni reser och bor på hotell/vandrahem.

Vägglöss är inget kul!
Fördelen med dem är väl att de inte "smittar", de sätter sig alltså inte fast på människor som huvudlöss eller fästingar gör.
Så att folk som kommer hem till oss skulle få med sig vägglöss hem är inte så stor chans. De är nattaktiva och rör sig oftast inte ifrån sina gömställen på dagen.

Men när inte ens jag vill vara hemma så vill jag ju absolut inte bjuda hem vänner, även om jag saknar att träffa lite folk (mer än vad jag gjort sen lössen flyttade in).
Man blir liksom så, osocial och "deppig". Svårt att förklara men som Nomor sa, vägglöss är väldigt psykiskt jobbigt och påfrestande.

Sen när jag känner att "NU är de borta" så kommer jag fira:)

Lusfritt och barntillåtet kalas:)
Alla välkomna:)

Trevlig helg på er!

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards