allavifina

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Sabine - 5 november 2012 17:51

Idag har jag gjort smörgåstårta:)

Fyllning 1: Mosad avokado, citronsaft, hackade räkor, svartpeppar, majonäs
Fyllning 2: Hackad ägg, skivad kallrökt lax, cremefraishe, majonäs, dill

Inte dumt alls!

De andra ska äta blodkorv (uääk). Min smörgåstårta var ju nästan giftig enligt Fredrik, de var ju avokado i. Barnen gillar iofs avokado men ingen ville ha.
Well more for me!

Vad hade du valt?
Smörgåstårta eller blodkorv? :)

Av Sabine - 5 november 2012 12:23

Veckan börjar med att jag inte alls vill gå upp. Har blivit så himlans seg på morgonen! Allt sen klockan ändrades från sommar- till vintertid.


Sen kom vi försent till dagis, bara ca 15 min men de retar mig iaf.

Imorgon ska vi tusan äta frukost prick 7:15 så vi är färdiga till 8 och kan gå ut senast halv 9. Då BÖR vi hinna.

Tar ju bara ca 3-5 min att gå till dagis.


Efter de gick jag och Hugge en promenad vid havet, någon km och han sov så gott en stund=)

Vidare till öppna förskolan. Herre jisses... Öppna förskolan är ju i samma byggnad, och vägg i vägg med både bvc och vc. Hugo skrek som en stucken gris så fort han såg vad vi var   

Han trodde antingen att vi skulle till vc eller bvc, han gillar ju inget av de ställerna.


För två veckor sedan var han ju på vc och tog halsprov och stick i fingret, halsfluss.

Förra veckan var vi på bvc och vägde honom.

På vc skrek han 40 min konstant, kräkte 2 ggr för att han skrek så mkt.

På bvc skrek han från de han såg vår sköterska tills vi gick, eller ja till å från under hela besöket iaf.


Så han var livrädd. Men efter en stund började han leka med leksakerna på öf, sen vandrade han iväg själv och lekte och tittade:) Men ledaren fick inte prata eller titta på honom alls, då skrek han.

Sångsamlingen gick ok, så länge inte han såg ledaren.


När vi skulle gå kissade Hugo utanför blöjan när jag bar han så både han och jag blev blöta..

Sen när vi skulle gå hem la jag hans skor på vagnens bromspedal medan jag packade ner saker och honom.

Givetvis glömde jag dem där och de föll av på vägen hem. Ringde Fredrik som snällt skulle köra och kolla på öf. Men vi vände utanför vårt hus iaf och gick och kikade hela vägen tillbaka. Strax utanför låg ena skon och lite längre bort låg andra.

Jäkla tur vi hade där!


Fredrik mötte oss där och vi fick skjuts hem:) Sen fick jag och Hugo ta en dusch medan Fredrik hämtade Alice på dagis.


Nu har vi käkat och jag ska lägga Hugo en stund och sen ställa mig och skala räkor. Idag blir de avokado/lax och räksmörgåstårta  Yummy!


Nu sitter min son på köksbordet och leker med hushållspappret..

Plikten kallar! ;)

Presentation


Välkommen!
En glad mamma från västkusten på 26 år finner du här:)
Jag har tre barn, en flicka född okt 09 och en pojke född jun 11 & en pojke född apr 13:) Lämna gärna ett avtryck om du själv bloggar så jag hittar till dig:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jag väntar mitt tredje barn, vad gissar du på att de blir för kön?
 En tös
 En gosse

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards